Slijm prop??

<p>Hoi! </p><p>Ik ging net naar de wc en met afvegen had ik een stuk troebel, taai slijm op het papier zitten. Zou dit de slijm prop kunnen zijn? Ik ben 27+1 dagen zwanger nu. Had tijdens mijn zwangerschap wel meer afscheiding maar dit is de laatste weken minder geworden en nu dit. </p><p>Iemand die hier meer over weet?</p>

Zat er bloed bij of was het gewoon wit? Ik weet er niet zoveel van maar ik heb ook dagen dat mijn afscheiding bijna niets is en dan in eens weer behoorlijk veel bij afvegen. Zolang het bij mij plakkerig/dik en wittig is weet ik altijd wel dat het afscheiding is 

Ik heb dit ook regelmatig. Ook dat de afscheiding hierin varieert. Het kan een deel van je slijmprop zijn, maar meestal maakt de slijmprop zich weer aan op deze termijn. Alleen echt tegen het einde aan niet meer. Dus het kan nog vaker voorkomen, hoeft nu nog verder niets te betekenen ;) Bij mijn eerste zwangerschap ben ik de slijmprop definitief kwijtgeraakt rond 35 weken. Dat was toen ook aanzienlijk meer, echt een grote prop, en toen heeft hij zich niet meer aangemaakt. Uiteindelijk met 38 weken bevallen!

Ja, dat klinkt als je slijmprop. Ik kon het bij mij vergelijken met een dikke stevige snottebel. Heel goed in de gaten houden. Bij bloed, pijn of regelmatige harde buiken direct aan de bel trekken bij je vk of gyn! Het schijnt dat je je slijmprop meerdere keren kunt verliezen en aanmaken. Bij mij was dat niet het geval. Bedenk dat je baarmoeder nu niet meer afgesloten is, dus let goed op dat je geen infectie krijgt ofzo.

Als het maar een beetje slijm was dan is dit niet de hele prop geweest.
Wanneer je de prop in zn geheel ziet dan denk je ook, whoo dat is dus de slijmprop. Vaak zit hier dan ook wat bloed in vermengd.
Google maar eens op slijmprop, je weet niet wat je ziet haha.

Afscheiding kan heel veel varieren en je slijmprop maakt zich idd bijna altijd weer aan.

Bel anders even met je vk dan ben je wellicht ook gerustgesteld?

Terug
Bovenaan