Slijm uit maag en overtollige speekselproduktie

<p> </p><p>ik ben inmiddels 19 weken zwanger. Ik heb ontzettende last van slijm dat vanuit mijn maag naar boven komt. Hierdoor moet ik steeds overgeven. De overgeef bevat ook heel veel slijm. (Sorry) Ik heb van de huisarts omeprazol voorgeschreven gekregen. Dat hielp helaas niet. Daarna heeft ze ranitidine voorgeschreven, dat helpt helaas ook niet. Tevens heb ik last van overmatige speekselproduktie. Ik moet voortdurend spugen en heb buiten de deur altijd een bekertje bij me om in te spugen. Sorry voor dit onsmakelijke onderwerp. Ik hoop dat iemand dit leest. Mischien heeft iemand hier ervaring mee en kan me een oplossing bieden.</p><p> </p><p> </p><p>groetjes</p>

Oo wat herken ik dit van mijn eerste zwangerschap!!! Ik wist ook echt niet waar ik het zoeken moest, wat een slijm en speeksel had ik ook toen. Ik at veel waterijs, tijdens het eten vond ik het wel fijn, maar ik kreeg erna continu zo een nare nasmaak in conbinatie weer met slijm, dat dat dus ook niet hielp. Ik zou het echt niet weten, maar herken je klacht zeker weten!Heel veel sterkte. Trouwens nu zwanger van de 2e en totaal geen last van, dus maak je geen zorgen bij de volgende haha, het hoeft niet weer te gebeuren :)

Sinds een week heb ik ook meer last van slijm. Ben nu 13 weken zwanger en dacht dat het net wat beter ging.
Toen kwam de slijm. Mijn neusholte zitten ook regelmatig verstopt. En vooral in de ochtend moet ik daardoor veel hoesten met kokhalzen. Ook al wel door overgegeven echt naar. Want je blijft hierdoor wel misselijk. Als ik buiten loop met de hond moet ik soms ook even wat slijm uitspugen. Maar met een bekertje hoef ik gelukkig niet op stap.
Krijg er ook sneller hoofdpijn door. Helemaal omdat ik al gevoelig ben voor spanningshoofdpijn. Dan krijg ik zo'n misselijk makende hoofdpijn.
Ergens hoop ik dat ik ook gewoon iets meepak van een virusje ofzo ?
Afwachten maar de aankomende tijd. En anders ga ik wel even langs de huisarts.

@Safia Marian, ik snap niet zo goed waarom je omeprazol en ranitidine krijgt want dat is meer tegen brandend maagzuur, bij maagzweren. Om de boel te neutraliseren. 

Terug
Bovenaan