slijm verlies

hallo alemaal
ik wil graag even wat vragen,ik ben 18 weken zwanger van m'n tweede kindje.
Ik verlies best veel slijm dat had ik bij m'n eerste kindje niet, kan het vruchtwater zijn? maar dat ruikt zoetig geloof ik en dat is dit niet, 't ruikt nergens naar. Kan iemand me vertellen wat het zou kunnen zijn?
(alvast bedankt)
 
hoi jacq,

ik heb dat ook gehad rond 20 weken en ik heb het nu nog. 2 weken geleden moest ik daarvoor even naar de gynaecoloog. en die vertelde me dat het kwam doordat de baarmoeder hard groeide en daardoor kwam dat slijmverlies. maar als je bezorgd ben, zou ik gewoon even een afspraak maken. het stelt je wel gerust
 
hoi,

is denk ik gewoon veel afscheiding. ik ben nu inverwachting van mijn eerste kindje. 39wk. en heb de hele zw.schap veel slijm en afscheiding gehad.
iedere zw.schap is anders zeggen ze, dus misschien dat je het nu wel hebt, en bij je eerste niet.
het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn, maar meestal als je geen klachten zoals jeuk hebt of een branderig gevoel, en de afscheiding is gewoon wit/doorzichtig achtig, is er niks aan de hand.
voor twijfels over vruchtwater kan je altijd je vk bellen...die controleren dat dan voor je.
veel succes verder.
groetjes van sandy
 
Heb dit ook. Was ook bang dat het vruchtwater was, heb me bij vk laten onderzoeken en was waarschijnlijk gewoon vaginale afscheiding, dit wordt nl. ook wat meer bij een zwangerschap. Als je je echt bezorgd maakt, probeer dan wat op te vangen (als het echt "loopt" dan moet je wat kunnen opvangen en anders in een maandverbandje?) en laat dit bij de vk nakijken.

Maak je niet te druk want de kans op vruchtwater is wel heeeeeeeeeel erg klein. Je bekkenbodemspieren worden ook minder sterk dus je kunt heel makkelijk urine verliezen en die is ook echt niet altijd geel, zeker niet als je veel drinkt.

Sterkte,

Martine (27 weken)
 
Terug
Bovenaan