Slijm

<p>ja bah zo’n onderwerp maar ik vraag het me toch elke maand weer af. Kun je nu aan je slijm zien of er een bevruchting heeft plaats gevonden of niet? Of neemt het slijm dan gewoon pas toe als de innesteling gelukt is? En moet je er nu vanuit gaan als het dikker word na je eisprong dat het eitje dus niet bevrucht is dan of hoe zit dat nu ?</p>

Hoi,
Aan je slijm zie je niet of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.
Tijdens je eisprong verlies je (veel vrouwen niet allemaal) een paar dagen slijm. De bevruchting heeft dan natuurlijk nog lang niet plaatsgevonden.

Even uit mijn hoofd, 9 dagen na je eisprong kan de bevruchting plaats vinden. Je hebt dan echter nog zo weinig HCG in je lijf dat het nog niet te meten is. Rond je normale ongesteldheid kun je dus ook pas een test doen omdat je dan genoeg HCG in je lijf hebt.

Sommige vrouwen hebben afscheiding voor hun NOD dat ze kunnen denken hmm zou het dan nu gelukt zijn..

Maar als je bedoeld rond je eisprong dikker of dunner slijm.. nee dat is geen bevruchting want die is er nog lang niet dan.

Sorry maar je bevruchting is toch echt binnen 12-24 uur na de eisprong al, als het eitje niet bevrucht is is het klaar is die wel bevrucht dan kan er idd rond 9dpo een innesteling plaats vinden. Is niet wat ik vroeg though maar als je op Google intypt slijm na bevruchting vind ik wel verschillende dingen en vandaar dat ik het vroeg.
sommige vrouwen hebben afscheiding voor hun nod maar dat veranderd dus na de innesteling pas naar meer slijm of word het dan niet eerst minder na de eisprong?

Je kunt helaas!!! Bijna niks merken van een bevruchting. Je lichaam maakt zich klaar voor de eisprong dan hebben de meeste vrouwen veel meer afscheiding dat rekbaar is en dit kan tot een dag of 2 na de ovulatie aanhouden maar zal daarna altijd weer afnemen ongeacht of er een bevruchting was of niet. Pas weer na een eventuele innesteling kun je weer meer afscheiding krijgen wat een vroeg tegen van zwangerschap kan zijn. 
Aan het slijm merk je dus heel weinig helaas. Want dat zou het wel weer een stuk makkelijker maken hoor haha!

Rond de eisprong is je slijm dunner, doorzichtiger en natter. Dit komt doordat het onder aanmaak van een eisprong hormoon (weet even niet meer welke) wateriger is, de optimale glijbaan zeg maar ;) hoeveel dat is, verschilt per persoon uiteraard. 
Daarna droogt je slijm in principe weer op. En vanaf de innesteling zou je slijm weer kunnen veranderen onder invloed van de hormonen die dan vrijkomen. Maar hoe/wat/hoeveel is per persoon helemaal verschillend. Sommigen krijgen meer glibberige afscheiding anderen minder en anderen weer juist veel crèmeachtige afscheiding. Geen echte pijl op te trekken dus... 

Kijk duidelijk ☺️ Zou inderdaad makkelijk zijn dan weet je gewoon al oke nu is het niet gelukt hup door inplaats van die onzekerheid, maar ook teleurstelling zou je dan hebben en dan moet je nog 1,5 week wachten op bloed ? dus ergens ook wel goed, helaas gewoon wachten dus. Thanks dames nu hopen dat ik hier snel ook het antwoord op merk ☺️

Ik ken jullie uit het als het langer als een half jaar duurt forum, bizar he hoe je altijd toch weer op nieuwe vragen komt ? je leert je lijf wel heel goed kennen in zo’n lang proces.

Haha ja klopt! Werkt natuurlijk niet mee dat je lijf elke maand weer nieuwe grapjes bedenkt en dat alle 'symptomen' per vrouw en per zwangerschap kunnen verschillen :p
Het is vooral echt afwachten.. Maarja, daar ben ik ook niet zo goed (meer) in hoor haha. Ik begin standaard voor nod te testen, achja ik geef er nu maar gewoon aan toe. 

Terug
Bovenaan