Slijm

Mijn zoontje van 9 maanden heeft heel veel last van slijm, warrdoor hij enorm moet hoesten en er soms bijna in stikt. Wie kent dit en wie heeft meer tips dan stomen?!
Dank, want ik ben toe aan een nachtje lekker slapen!
 
Ja, ik ken het, mijn beide kindjes hebben vorige maand ook een paar weken flink gehoest, soms tot braken toe, heel zielig. Volgens mij is het een virus wat heerst, want ik hoor het heel veel deze tijd. Ik ben zelf niet zo happig op hoestdrankjes en heb ze dan ook niet gebruikt. Op het moment dat ik dacht, nu ga ik het toch echt gebruiken, werd het alweer minder. Echt tips heb ik niet, maar misschien stelt het wel gerust dat het nu heerst en dat het heftigste maar een paar dagen duurt, daarna hoesten ze nog wel, maar vaak in hun slaap en niet meer zo heftig. Sterkte.
 
HOI

Je hebt inderdaad hoestdrankjes speciaal daarvoor en voor kleine kinderen. Wij hebben voor in bad ook speciaal badsschuim gekocht met euqaliptus ofzo, van Zwitsal.
Je kan ook altijd het CB bellen voor tips.
Succes met de beroerde nachten....

Groetjes Ria
 
Hoi,

heel vervelend voor de kleine en natuurlijk ook voor jou. Misschien is het handig om nu, als het kan, zo weinig mogelijk melk te geven aan de kleine (melk bevordert de slijmproductie, ben zelf astmapatient en heb daar ervaringen mee). Ook zoete dingen (indien je die geeft) kun je beter zoveel mogelijk links laten liggen momenteel en daarnaast is het misschien lekker voor de kleine om goed ingepakt lekker naar buiten te gaan waar het slijm goed los kan komen.

Veel succes
 
ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar mij is een verhaal verteld door een wijkverpleegkundige (al bijna 30 jaar lang), dat ze vroeger de kleintjes appelsap of suikerwater gaven zodat het slijm een beetje oplost.
Dit word tegenwoordig niet meer standaard geadviseerd, maar zij zei dat dit een van de weinige middeltjes was wat kon helpen. Je kunt dit natuurlijk beter eerst navragen op het cb of bij de huisarts, maar ws. dat jongere artsen of verpleegkundigen dit niet kennen.
groetjes marijke

ps minder melk geven lijkt mij geen optie (bij hele kleintjes), al heeft hij of zij wel gelijk wat betreft de slijmproductie.
 
Terug
Bovenaan