slijmdraad bij eisprong

A

Anoniem

Guest
Beetje smerig vraagje misschien. Ik las ergens (ik geloof op dit forum maar kan het zo gauw niet terugvinden) dat je draadtrekkend slijm hebt bij de eisprong. Nou had ik dit net (hoera!!) maar is dat nou voor, na of tijdens de eisprong??? We hebben gister en eergister geklust dus hopelijk raak

hoi heb ik ook last van maar het hoefd niet zo te zijn dat dat je eisprong is   ik heb er de heletijd last van hoelang ben je van de pil af als ik vragen mag

Hoi, ik ben in april gestopt met de pil.
Ik heb ook altijd wel veel slijm, maar echt zo'n doorzichtige draad, superkleverig... dat is echt maar 1 moment in de maand, ongeveer halverwege. Dus ik gok wel dat het bij mij iets met de eisprong te maken heeft.

Hoi, wat jij hebt is voor mij heel herkenbaar. Ik heb het toendertijd opgezocht op internet en wanneer het slijm plakkerig is en tussen je vingers blijft plakken
(lekker verhaaltje he ) dan zit je in je vruchtbare periode. Hieronder nog een stukje van internet:

Veranderingen in het slijm tijdens de vruchtbare periodeVoor de eisprong
Na de menstruatie kunnen er een paar "droge" dagen zijn.
Dit hoeft niet altijd voor te komen, bijvoorbeeld als er een korte of juist hele lange cyclus optreedt.De vruchtbare periode
Als het oestrogeen peil stijgt, zal er slijm waarneembaar worden.
Eerst geeft het een gevoel van nattigheid en plakkerigheid.
De kleur is wit of crème.
Tijdens de vinger test, zal het slijm zijn vorm houden en makkelijk breken.

Het slijm zit in een fase van verandering, waarbij een toenemende mate van wolkerige afscheiding waarneembaar is.
Als het oestrogeen peil stijgt zal ook de hoeveelheid slijm toenemen.
Het zal een nat en glibberig gevoel geven.
Het is waarneembaar als rauw eiwit, dunnig, waterig en transparant.
Bij de vingertest zal het slijm rekbaar zijn tot enkele centimeters voordat het breekt.
Oftewel dan ben je dus in je vruchtbare dagen beland!
Succes en hopen dat het klussen gelukt is!

Terug
Bovenaan