slijmerige groene ontlasting?

<p>Hallo mama’s,</p><p>Mijn zoontje had vandaag opeens een hele volle luier met super waterig ontlasting, diarree dus. Ik besloot om het nog even aan tr kijken en net bij het verschonen was het opeens lichtgroen en slijmerig, het was maar een heel klein beetje. Ik geef BV maar sinds 5. dagen ook 1x kunstvoeding op een dag, al 5 dagen heeft hij nergens last van gehad. Moet ik me zorgen maken om de laatste luier?</p>

Wat voor kunstvoeding geef je? Bewerkte kunstvoeding zoals Nutrilon omneo zorgt ervoor dat ontlasting aan andere kleur kan krijgen. Mijn dochter krijgt volledig flesvoeding (nutrilon omneo dus) en elke poepluier van haar is groen. Alleen is dat niet slijmerig maar lijkt het meer op pindakaas qua structuur.
Dit kwam ik verder op internet tegen:

Ontlasting van baby’s die alleen melk drinken
Baby’s die borstvoeding krijgen hebben een zachte, waterige ontlasting die geel tot bruinig van kleur is en die een typische geur heeft. Er kunnen klontjes of slijm in zitten. Soms lijkt het wel op mosterd met pitjes erin.
Baby’s die flesvoeding krijgen hebben meestal dikkere ontlasting dan kinderen die borstvoeding krijgen. De kleur varieert tussen geel en lichtbruin. Bepaalde soorten flesvoeding geven een groenige ontlasting. Zolang je kindje tevreden is en geen klachten heeft is dat allemaal normaal.
Dus zolang je zoontje zich prima voelt en goed groeit lijkt me niks aan de hand.

Ik geef de gewone Nutrilon zuigelingenvoeding. De laatste ontlasting was heel dun en duidelijk slijmerig, was een kleine hoeveelheid. Hij slaapt en drinkt tot nu toe wel goed, is alleen wat onrustiger.

Ik zou gewoon even de huisartsenpost bellen als je je zorgen maakt. Ik snap wel dat je het gek vind. Dan kun je vragen of hun het verontrustend vinden?

Ik ga kijken of het nog aan gaat houden zo ja ga ik bellen. Hij dronk van 23.00 tot 00.00 aan beide borsten en toen ik gelijk daarna ff een douche nam heeft mn man nog een fles van 150 cc aangemaakt waarvan 135 cc is gedronken.. Z’n tempratuur is wel normaal maar hij had dus veel behoefte om te drinken.

Terug
Bovenaan