??slijmprop?? ik snap het even niet meer

Hallo iedereen!

Ik heb al even op oude topics gekeken maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag:

Twee weken geleden verloor ik een slijmprop. Deze was lichtbruinig/roodachtig. Het was echt eenmalig een slijmprop, verder geen slijm oid.

Ik ga er vanuit dat het met de eisprong te maken heeft??  En mijn belangrijkste vraag is dan of dit voor of na de eisprong gebeurt??

Ik lees zoveel op het internet en snap het even niet meer

Lfs Pip

hihi, nu ik de vraag terugzie snap ik hem zelf ook niet meer hihi..  

Ik ben vorige maand gestopt met de pil. Voordat ik begon met de pil had ik een onregelmatige cyclus en ik heb dan ook geen idee wanneer ik ongesteld moet worden. Officieel zou dit afgelopen maandag geweest moeten zijn maar tot vandaag niets.

Het enige zichtbare "aanknopingspunt" de afgelopen maand was die prop. Mijn vraag is of dit de eisprong geweest kan zijn??

Hoop dat er nu wel iemand antwoord op mijn vraag heeft...

X Pip

das een goede..
Hmm ik weet wel dat ik rond mijn eisprong wel meer slijm verlies, maar dan wit en dat is ervoor en een echte prop heb ik niet.
Volgens mij is het voor iedereen wel weer anders.
Je bent pas net gestopt en ik denk dat je ff moet afwachten of je lichaam het nu zelf gaat oppakken.
Niet echt een antwoord, sorry..

Hoi Pip en Evie,

Volgens mij is de ovulatie een dag of 2 na de prop. Dan is de baarmoeder weer open om bevrucht te kunnen worden. Dit heb ik gevonden op de site:
www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction= art&art_id=1930
het stukje staat ongeveer halverwege het stukje "De Menstruele cyclus" in de paragraaf "De folliculaire fase : de eicel rijpt"

De piekconcentratie aan oestrogenen in het bloed beïnvloedt de baarmoederhals en de slijmprop die zich daar bevindt. Normaal is dit slijm ondoorgankelijk voor zaadcellen, maar onder invloed van de oestrogenen verandert het en wordt het gedurende enkele dagen doorgankelijk.

Succes!!

Groetjes,

Sara

Sorry, kon de link niet volledig kopieren. tussen fuseaction= en  art&art_id=1930 zit een spatie. je kan hem dus wel kopieren in je browser en de spatie verwijderen

Sara

quote: Sara79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2007 15:19:29'));

Hoi Pip en Evie,

Volgens mij is de ovulatie een dag of 2 na de prop. Dan is de baarmoeder weer open om bevrucht te kunnen worden. Dit heb ik gevonden op de site:
www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction= art&art_id=1930
het stukje staat ongeveer halverwege het stukje "De Menstruele cyclus" in de paragraaf "De folliculaire fase : de eicel rijpt"

De piekconcentratie aan oestrogenen in het bloed beïnvloedt de baarmoederhals en de slijmprop die zich daar bevindt. Normaal is dit slijm ondoorgankelijk voor zaadcellen, maar onder invloed van de oestrogenen verandert het en wordt het gedurende enkele dagen doorgankelijk.

Succes!!

Groetjes,

Sara

Hoi dames!
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Kiki 30 jaar en vanaf 1/1/07 bezig met zwanger worden van de 1e. En in augustus gestopt met de pil.
Mijn cyclus was niet constant, maar de laatste maanden 21 dagen.
25 mei had ik mijn ongi en daarna 8 juni (2 wkn dus..).
Hierna is er niets meer gebeurt...ben nu dus op dag 51...
Maar nou heb ik wel opeens 16 dgn geleden een slijmprop verloren.
Daarvoor had ik wel geklust, maar niet de 2 dagen erna...stom stom stom
Heb ik nou alle kansen weggegooit, of blijft het zaad wel langer in leven en heb ik toch nog een kans??
Ik hoop dat iemand iets een antwoord heeft!

Thanx!
x Kiki

Hoi Kiki,
Vervelend is dat wachten he... ik zit nu op dag 40 van de normale 31. pff, en het duurt maar. gisteren getest en die was negatief. dus gewoon door gaan met wachten maar. wat je kansen betreft, ik denk dat je nog een kans maakt. technisch gezien zeggen ze altijd dat sperma 3 tot 5 dagen in leven blijft. dus wie weet. hopelijk krijg  je snel weer je ongi.  

Liefs, Sara  

Terug
Bovenaan