Slijmprop of iets anders?

Kan iemand mij helpen hoe de slijmprop eruit ziet en waar je hem aan kan herkennen. Op de ene site staat dat er bloed bij MOET zitten en op de andere weer niet en dat je hem ook in delen kan verliezen..

Ik heb het idee dat ik mijn slijmprop ben verloren, maar in delen. Sinds afgelopen week heb ik nu een paar keer een dik wit/gelige sliert verloren (is veel dikker dan de afscheiding die ik normaal heb en het blijft aan elkaar) dus ik ben heel erg benieuwd wat jullie hebben ervaren tijdens het verliezen van..

Ook vraag ik dit omdat ik gister seks gehad heb en er op verschillende sites staat dat het slim is om geen seks meer te hebben na het verliezen van de slijmprop ivm infectie gevaar, is dat echt zo?

Sorry voor de ranzige details maar het moest even want ik maak me er klein beetje zorgen over.

Ik lees graag even mee want ook ik ben denk ik mijn slijmprop/sliert verloren vorige week! En inderdaad op verschillende sites, verschillende dingen te lezen. Succes met de laatste loodjes!!

De slijmprop kan zijn wat jij nu beschrijft. Sommige verliezen het zonder dat ze het door hebben. Dat je geen seks mag hebben, heb ik nog nooit gehoord.

Zolang je vliezen niet gebroken zijn kan je seks hebben. Bij mij was de slijmprop dikke stug slijm zonder bloed. Een week nadat ik mijn slijmprop had verloren ben ik bevallen, maar het kan ook langer duren. 

En toch raden ze aan om na het verliezen van de slijmprop:

Als je de slijmprop verloren bent, wordt je baarmoedermond nog beschermd door de vliezen. Desondanks is het, in verband met infectiegevaar, handig om vanaf nu niet meer in bad te gaan, te zwemmen, of te vrijen.

Ik ben de slijmprop verloren bij 37+4 en dat was zonder bloed. Ik wist ook niet zeker maar heb een foto laten zien aan de verloskundige. Hij was bij mij ongeveer 3cm en het zag er uit als een dikke klodder snot (sorry voor het onsmakelijke) maar er hoeft niet perse bloed bij te zitten. 
Succes met wachten. Hier nu 38+2 en volgende week ingeleid als ik niet spontaan beval. Maar kan zomaar snel gaan !
laatste loodjes zijn het zwaarst

Bedankt voor jullie reacties! 
Ben gister bij mijn verloskundige geweest en ik had er een foto van gemaakt en die dus even laten zien!
het kan inderdaad heel goed dat het al de slijmprop is (of een deel ervan) maar hoef mij geen zorgen te maken over infectiegevaar zolang mijn vliezen nog niet gebroken zijn, gelukkig! 

Succes met de laatste loodjes!!

Terug
Bovenaan