slijmprop verloren?

Hallo (aanstaande)moeders,

Ik heb een vraag die misschien al wel eerder is gesteld maar ik ben vind alles super spannend ik ben voor het eerst zwanger ik ben 18 jaar dus geen vriendinnen die me er antwoord op kunnen geven.

Ik ben bijna 37 weken zwanger en ik denk misschien dat ik mijn slijmprop ben verloren, het zag er zo uit: wit/gelig slijmerig, er zat geen bloed ofzo bij maar met het ''afvegen'' kwam er veel slijm mee.
zou dit de ''beruchte'' slijmprop zijn?
hoelang duurd het dan nog ongeveer voordat je moet bevallen?

Graag reacties.

Groetjes Manon

Hoi mamamanon,

De ochtend voordat ik bevallen ben van mijn zoontje kwam er ook eerst slijm mee bij het afvegen. Een uurtje later verloor ik echt een prop, ik vond het eruit zien als een dikke klonterige snotterbel. Ik ben dezelfde avond nog bevallen! Volgens mij is het niet perse een voorteken dat je binnen een paar uur echt weeen krijgt en kan het best nog 2 weken duren!

Heel veel succes!

Groetjes Janine

klopt hoor janine,
bij mij ook eerst wat extra afscheiding. toen bij het gaan plassen een flinke prop die in het water viel.....
ik ben uiteindelijk bijna 3 wk later ingeleid ivm 2ling zwangerschap..... ik ben met 36w2d bevallen, maar had waarschijnlijk nog wel een week of 2 door kunnen gaan....

Alvast bedankt voor de uitleg,
ik begon te twijfelen omdat ik ook de hele week al zo'n zeurderig gevoel in me onderbuik had, ik kan de laatste 2 nachten haast niet meer slapen dus ik denk: Yes het is een voorteken ik ben namelijk een beetje ongeduldig haha.

groetjes

Ik verloor met 38 weken de slijmprop. Het was een beetje groenachtig witachtig (Ahum) slijm. Ik had die nacht ook voorweeën gehad. Loïs is met 40 weken en 2 dagen geboren, dus ja... het kan nog wel even duren.
Probeer je gedachten zo in te stellen op 42 weken zwanger zijn... heb ik vanaf het begin gedaan. dan valt het mee als je op tijd bevalt. Anders wordt het zo'n lange wacht....

En als je er aan toe bent..... succes!

Ps. een zeurderig gevoel onderin je buik wat NIET komt en gaat, maar aanhoudt zijn geen weeën maar druk van het dieper indalen van de baby in je bekken. Teken dat het zich klaar maakt voor de geboorte, alleen sommige baby's doen dat al heel vroeg.... dit teken zegt dus niet zoveel.

WACHTEN WACHTEN WACHTEN... pfff. maar over 5 weken heb je je kindje hoor! Voor jouw misschien een eeuwigheid, maar reëel gezien echt maar heel kort.

Hallo Bloempje27,

Bedankt voor de uitleg, en van dat zeurderig gevoel dan is het bij mij dat hij/zij dieper is ingedaald.
ook leuk om te weten!!
voor mij duurd het inderdaad erg lang maar ik heb het er voor over:)

Hai meiden,
Ik heb dat nu ook sinds 2 dagen. Elke keer als ik naar het toilet moet een klodder slijm van ongeveer 1 by 1 cm. Ben morgen precies 37 weken zwanger, en kindje is dit weekend ingedaald.
Ik zal morgen eens vragen aan de gynaecoloog.

Terug
Bovenaan