Slijmprop

Hi dames,

Vandaag een deel van me slijmprop verloren althans dat denk ik. Het was een gelig stug goedje. Dagen ervoor al heeeeel veel last van afscheiding. Ik voel ook veel kleine steekjes en pijntjes in mijn liezen en duwn under.

Is dit een voorteken? Ik ben nog net geen 36 weken? Mijn eerste kindje?
 
Kan, maar hoeft niet. Sommige mensen verliezen hun slijmprop weken voor de bevalling, anderen een paar uur. Maar het verliezen van de slijmprop op zich zegt niets en is niet iets om je zorgen om te maken. Het is geen teken dat de bevalling is begonnen/gaat beginnen. Zoals je geen weeën hebt, geen vruchtwater verliest etc moet je gewoon afwachten. Het kan zelfs zo zijn dat je lichaam weer een nieuwe slijmprop aanmaakt en je over een paar weken opnieuw de slijmprop verliest. Of de rest, omdat dit maar een deel was (slijmprop kan zo groot zijn als een tennisbal!)
Maar wel spannend natuurlijk; je lichaam is zich klaar aan het maken voor de bevalling! Succes over een paar weken ??
 
Ik verloor mijn slijmprop zo'n 7 dagen achter elkaar, elke dag een beetje.. op dag 7 begon de bevalling. Ik was precies 40 weken zwanger.

Het is een voorteken, maar het kan ook nog weken duren. Ik hoor ook genoeg verhalen van mensen die hun slijmprop verloren en pas een maand later bevielen... dus het zegt niet veel.

Hopelijk blijft je baby nog een week of 2 zitten, met 36 weken is best vroeg.. de baby is nu nog zo klein en niet zo sterk, en mocht je nu bevallen, moet je baby waarschijnlijk een poosje in het ziekenhuis blijven.
 
Bij de eerste ben ik de dag voordat het begin de slijmprop verloren, bij de tweede met week 37 al en die is blijven zitten tot 40+4. Het kan dus idd, maar hoeft zeker niet.
 
[quote quote=10410655]Ik verloor mijn slijmprop zo'n 7 dagen achter elkaar, elke dag een beetje.. op dag 7 begon de bevalling. Ik was precies 40 weken zwanger.

Het is een voorteken, maar het kan ook nog weken duren. Ik hoor ook genoeg verhalen van mensen die hun slijmprop verloren en pas een maand later bevielen... dus het zegt niet veel.

Hopelijk blijft je baby nog een week of 2 zitten, met 36 weken is best vroeg.. de baby is nu nog zo klein en niet zo sterk, en mocht je nu bevallen, moet je baby waarschijnlijk een poosje in het ziekenhuis blijven.[/quote]Met 36 weken wordt een baby inderdaad vroeg geboren. Maar kan het prima zijn dat een baby snel naar huis mag hoor
 
[quote quote=10410676]Met 36 weken wordt een baby inderdaad vroeg geboren. Maar kan het prima zijn dat een baby snel naar huis mag hoor[/quote]Klopt idd.. we gaan t zien. T rommelt een beetje hier nu
 
[quote quote=10410667]Bij de eerste ben ik de dag voordat het begin de slijmprop verloren, bij de tweede met week 37 al en die is blijven zitten tot 40+4. Het kan dus idd, maar hoeft zeker niet.[/quote]Hoeveel weken was je bij de eerste?
 
Terug
Bovenaan