Slijmprop?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje: vanochtend zat er slijm in mijn onderbroek met een roze kleur, ik ben nu 36 weken en 5 dagen zwanger van de tweede. Zou dat de slijmprop geweest kunnen zijn? Zo ja, kan dat betekenen dat de bevalling er aan gaat komen en moet ik al verdere stappen ondernemen of nog niet?
Bij de eerste braken s'nachts precies op de uitgerekende datum de vliezen en heb ik nooit iets van die slijmprop ontdekt.
Alvast bedankt.

Groeten van Amber

Hoi Amber

Nee die slijmprop hoeft niet te betekenen dat de bevalling er aan zit te komen ik verloor bij mijn eerste met 33 weken dat slijm en ben met 39 weken bevallen.
Het wil dus nog niks zeggen.
Maar zal wel een beetje op je hoeden zijn je weet natuurlijk maar nooit en als je het echt niet vertrouwd bel je vk of gyn even.
Dan weet je ook wat meer.

Veel succes

Groetjes angela 5w5d

Hoi Amber!
Ik ben niet een mega-expert, ik ben zelf zwanger van de 2e en bij de eerste heb ik van te voren ook niet de slijmprop verloren. Dit is ook niet iets standaards.
Ik kan me nog wel herinneren dat er een vrouw bij mij in de groep zat  met zwangerschapsgym die ook met 36 weken de slijmprop had verloren. Het betekent niet persé dat je dan ook heel snel gaat bevallen. Na onderzoeken is zij  uiteindelijk weer naar huis gestuurd door de gyn. maar nog dezelfde avond kon ze toch terug naar het ziekenhuis want de bevalling had zich toch ingezet.
Ik zou als ik jou was zeker even contact opnemen met je vk of gyn om te checken of het inderdaad de slijmprop was. Als dit namelijk wel zo is gaan ze volgens mij wel onderzoeken of je al ontsluiting hebt en of er weeënactiviteiten in aantocht zijn e.d. Je bent natuurlijk uiteindelijk nog geen 37 weken zwanger dus mag je nog niet thuis bevallen.
Ik zou er dus zeker een belletje aan wagen.
Ben benieuwd!
Hou je ons op de hoogte?

Groeten Nicole
13w1

Hoi hoi

Nog een vraagje van mij er bovenop over de slijmprop.
Ik   verlies sinds gisteren slierten slijm.Best wel grote slierten. Geen bloed.
Zou dit delen van de slijmprop kunnen zijn?
Ik ben pas 32 weken en 5 dagen.

Groetjes Ria

hoi een slijmprop verliezen gaat met lange slierten slijm en daar zit dan een spoortje /sliertje bloed in ik heb dit 2keer meegemaakt bij de eerste keer kreeg ik na 5min al weeen en bij de 2 de keer na 3 dagen het is voor mij   en duidelijk teken dat het dan bij mij begint de derde keer ben ik ingeleid en heb ik daar niets van gezien

Hoi Hoi,

Voor beide dames     dit is inderdaad de beroemde slijmprop.
Jullie moeten nu wel uitkijken met   het in bad gaan( geen bruistabletten  ed gebruiken)   en zwembaden en bubbelbaden. Dit ivm   infectie gevaar. De slijmprop zit er niet meer dus er kunnen zo heel wat bacterien naar binnen komen.
Het hoeft trouwens niet te betekenen dat de bevalling nu op gang komt. Dit kan nog wel weken duren.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan

hallo,ik verloor op zaterdag ochtend de slijmprop(idd.slierten en wat rozig).Op zaterdag avond begonnen de weeen door te zetten en op zondag avond ben ik bevallen van mijn eerste.Kan dus ook allemaal erg snel gaan(ik was 37,4 weken).
Groetes,sas 24 weken zwanger van de tweede

Terug
Bovenaan