slijmprop

Misschien dat jullie me kunnen helpen; het is een beetje een rare vraag, maar hoe ziet de slijmprop eruit als je die verliest? Zit er altijd wat bloed aan?
Ik had vanochtend een propje in de wc liggen, het leek mij alleen maar afscheiding, maar nu zit ik me druk te maken of het niet te slijmprop was.
Ben nu 32w5d
bedankt, groetjes Jill

Ik weet niet of het de slijmprop was, want bij beide zwangerschappen is mij dat niet opgevallen. Je hoeft je in ieder geval niet druk te maken dat je bevalling binnenkort gaat beginnen, want in de meeste gevallen groeit de slijmprop weer aan. Pas als je weeen hebt, zou ik me druk gaan maken. Succes.

Er zit altijd wat bloed tussen de slijmprop. Deze is ook taai van consistentie. Als je deze slijmprop verliest hoeft dit nog niet te betekenen dat de bevalling dan al begint. Dus ook al heb je de slijmprop verloren, wacht maar rustig totdat de weeen komen. Sterkte!!

Ik verloor al met een week of 28 een propje slijm, en heb daar toen redelijk in paniek de VK over gebeld omdat ik me zorgen maakte over een evt. vroege bevalling.

Of het "de" slijmprop was was niet met zekerheid te zeggen (het was in elk geval slijm en in elk geval in een prop, maar wel zonder bloed) maar sowieso was dat volgens de VK geen reden tot zorg. Ik hoefde er ook niet voor langs te komen.

Ik zou dus zeggen: maak je niet druk, maar als je het niet vertrouwd bel dan gerust je VK, volgens mij kun je het best op je eigen gevoel afgaan.

Groeten,

N.
37 wkn 6 dgn

Hoi,

Mijn zoontje is nu 11 dagen oud en ik heb de slijmprop pas tijdens de weeen verloren. Het was een soort gummyachtig slijm (dus echt heel dik) en was een beetje rood bruin.

Voor de bevalling heb ik me vaak afgevraagd als ik wat meer afscheiding verloor of dat 'de slijmprop' was maar nee dus. Nu weet ik dus dat als je het ziet herken je het direct, want het ziet er niet uit als afscheiding.

Groetjes Liesbeth

Ik verloor in het begin van de bevalling een beetje slijm, daarna nooit meer een prop tegengekomen! Wel een hoop andere dingen ;-)Misschien heeft mijn vk hem nog voorbij zien komen...

Terug
Bovenaan