slijmprop?

A

Anoniem

Guest
hallo dames,

ik heb even een vraagje. hebben jullie ook meer slijmverlies.
bij me zoontje heb ik niet gemerkt dat ik de slijmprop verloor. wel had ik al weken van te voren meer slijmverlies. maar ik heb ook geen bloedverlies toen erbij gehad.

nou merkte ik sinds vorige week dat ik meer slijmverlies/afscheiding heb   ( gewoon wit)
maar gisteravond flinke rugpijn, en toen ik na het toilet ging zag ik ineens een slijmsliert van zo'n 30cm. nou vraag ik me af of dat ook van de slijmprop kan zijn.

sorry voor de details op de vroeg morgen. maar vond het wel wat vreemd.

weet iemand van jullie dit toevallig??

groetjes dees
33,4 wk

sorry ik weet het niet maar nisschien moet je je vk eens even bellen want het is wel een beetje vroeg dacht ik.Een extra controle is nooit weg toch?

ik heb er ook geen ervaring mee want ik had een ingeleide bevalling en geen idee wanneer die slijmprop eruit kwam. Maar een sliert van 30 cm is toch wel groot. Ik zou inderdaad even bellen naar je vk! Hou ons op de hoogte :)

Ik heb bij mijn 1e bevalling ook mijn prop verloren en het was letterlijk een slijmprop dus dat zou best kunnen. Dat wil niet zeggen dat je bevalling nu begint al was dat bij mij wel zo...

Ik heb sinds 2 weken ook veel last van het verliezen van slijm, was meteen bang dat de bevalling zou beginnen!

gr
Marielle
35w

Op zwangerschapsgym werd mij verteld dat je de slijmprop inderdaad ook eerder in de zwangerschap kan verliezen, maar dat deze dan nog gewoon weer opnieuwe aangenaakt gaat worden.
Verlies je m na 37 weken ofzo dan is het inderdaad een teken dat de bevalling eraan gaat komen, maar dan weet je nog steeds niet of dat uren of wellicht dagen gaat duren. Het kindje is dan nog steeds beschermt door het vlies. Als je vliezen breken dan weet je wel dat de bevalling eraan komt. Binnen 24 uur moeten de weeen dan wel op gang komen. (anders wordt t risico voor een infectie te groot)
Als de vliezen gebroken zijn en je hebt geen weeen, dan moet je toch de verloskundige bellen (mag ook de volgende ochtend, als het dan nacht is) maar je moet wel altijd bellen als het vruchtwater een kleurtje heeft want dan kan het zijn dat het kindje erin gepoept heeft en dat geeft aan dat hij/ zij gestresst is.

quote: dragoste reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 11:26:07'));

Op zwangerschapsgym werd mij verteld dat je de slijmprop inderdaad ook eerder in de zwangerschap kan verliezen, maar dat deze dan nog gewoon weer opnieuwe aangenaakt gaat worden.
Verlies je m na 37 weken ofzo dan is het inderdaad een teken dat de bevalling eraan gaat komen, maar dan weet je nog steeds niet of dat uren of wellicht dagen gaat duren. Het kindje is dan nog steeds beschermt door het vlies. Als je vliezen breken dan weet je wel dat de bevalling eraan komt. Binnen 24 uur moeten de weeen dan wel op gang komen. (anders wordt t risico voor een infectie te groot)
Als de vliezen gebroken zijn en je hebt geen weeen, dan moet je toch de verloskundige bellen (mag ook de volgende ochtend, als het dan nacht is) maar je moet wel altijd bellen als het vruchtwater een kleurtje heeft want dan kan het zijn dat het kindje erin gepoept heeft en dat geeft aan dat hij/ zij gestresst is.

ik weet wel dat je die al weken van te voren kunt verliezen. want slijmprop houdt idd niet in dat het gaat beginnen. en van de vliezen breken had de vk me vorige week ook gezegd.
maar ik heb geen idee hoe die slijmprop uitziet of dat dta ook mee en mee kan afkomen?

Ik verlies ook vrij veel wit slijm, maar heb niet het idee dat dit met de slijmprop te maken heeft. Ik heb begrepen dat het normaal, en onschuldig is als je wat meer slijm verliest. Mits het maar niet vies ruikt of korrelig is.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het wel even vragen.

Terug
Bovenaan