Slijmprop?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even een  minder smakelijk onderwerp hoor.
Volgens mij ben ik gisteren (weer) mijn slijmprop verloren.

Met 19 weken ben ik al eens mijn slijmprop verloren. Het was taai slijm en bruinig van wat oud bloed. Dit gaf wel even flinke paniek, maar het ziekenhuis heeft mij gerust weten te stellen. Het verlies van de prop hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar met 19 weken is het wel erg vroeg. De gyn legde mij uit dat de prop regelmatig ververst wordt, maar dat de meeste vrouwen dit niet eens merken.

Maar gisteren had ik na het afvegen weer taai glazig slijm in mijn wc-papier. En dit meerdere malen over de dag verdeeld. Ik weet het, het zegt niets over wanneer ik nu ga bevallen (even wachten nog graag).
Hebben meer mensen al hun slijmprop verloren?

Groetjes,
Sept16

Meid, ik zou toch even je vk op de hoogte stellen.
Bij zwangerschapsgym hebben ze ons verteld dat het verliezen van een slijmprop echt een voorteken kan zijn dat je gaat bevallen. En je bent nu natuurlijk wel een stukje verder dan 19 weken.
Niet dat ik je bang wil maken of zo... maar misschien toch even voor de zekerheid?
gr.
KC

He KC,

Ik moet aanstaande donderdag naar de gynaecoloog (loop in het ziekenhuis ipv de verloskundige) en ik wilde hem ook al op de hoogte stellen hiervan. Met 19 weken is mij door de gyn verteld dat het verlies van de slijmprop niets hoeft te zeggen. Het kan zeker nog weken duren voordat de bevalling begint. Het kan inderdaad wel een voorteken zijn.

Misschien denk ik er te makkelijk over, maar meerdere mensen uit mijn omgeving zijn de slijmprop weken eerder verloren voordat de bevalling aanving.

Wel bedankt voor je bezorgdheid!

Groetjes,
Sept16

Je kreeg vorige keer een foldertje mee van de vk, wanneer je moet bellen etc. en daar stond ook op dat het verliezen van de slijmprop niet te betekenen hoeft te hebben en dat de bevalling dan best nog een paar weken kan duren, ik zou me er dus niet ongerust over maken (maar dat deed je ook niet).

Gr Christa

Hoi,

Ik ben bij beide zwangerschappen de slijmprop niet als geheel verloren. Wel in de twee weken voor de bevalling heel erg veel taai slijm. Nu heb ik nog niks gezien, maar je schijnt em ook weleens ongemerkt te verliezen.

Syl
34+6

Ik hoor op het sep forum en ben 2 week geleden bevallen van mijn tweede kindje.

Tijdens de eerste zwangerschap heb ik niets gemerkt en tijdens de tweede nu 2 week geleden ging het zo_Om ong 22:30 had ik bij het afvegen een propje van 1 cm doorsnede op mijn papier.KLeur een beetje gelig en echt heel taai vervolgens kreeg ik een uur later al weene.Om half 1 snachts braken de vliezen en op mijn hoeslaken lag de rest van de slijmprop  en om 3:45 is mijn dochter geboren door middel van een keizersnede.

Het kan een voorteken zijn maar het hoeft niet

Terug
Bovenaan