slijmprop

Dag meiden....

Even een vraagje:

Ik weet dat het verliezen van de slijmprop een teken is dat de bevalling eraan komt (vandaag, morgen of over twee weken, maar hij komt eraan....)
Maar nu.... kan je bevalling ook beginnen ZONDER dat je je slijmprop verloren bent??

Ik ben nu bijna 40 weken en nog steeds niets verloren. Het mag van mij echter wel beginnen.... Ik begin het een beetje zat te worden en merk dat mijn lichaam niet meer wilt....

Groetjes!
Margo
in hoopvolle verwachting.....

Ik heb nog nooit een slijmprop gezien hoor!!! HEt hoeft dus niet. Je kunt m ook tijdens de bevalling verliezen of ongemerkt een keer achter laten in het toilet!

Hoop voor je dat het snel begint meid!

Ha... dank je miekje... ik zat met precies dezelfde vraag en nu heb ik het antwoord  ik ben nog wel geen 40 weken maar het zit allemaal flink te rommelen.

Groetjes Macka

Mijn eerste bevalling begon wel met het verliezen van de slijmprop, ik schrok mezelf een hoedje toen ik 's ochtends naar de wc ging. 's Avonds om 18.00 begonnen de weeen toen.
Nu zit ik dus iedere keer hoopvol op de wc, maar ja, de bevalling kan nu ook heel anders beginnen.
Wat mij betreft, mag het nu toch echt gaan gebeuren!

Ja hoor, mijn eerste 3 zijn geboren zonder dat ik ooit een slijmprop gezien had. Nu ben ik zwanger van de vierde en ik denk dat ik de slijmprop al verloren ben maar omdat ik het hiervoor nog nooit gezien heb weet ik het ook niet zeker.
Dus het zegt niks, die prop houdt de boel echt niet dicht hoor! Als de baby er klaar voor is begint het echt wel.
Maar jemig, wat duurt dat wachten lang he?

Hoi dames,

ik ben vorige week vrijdag mijn slijmprop verloren.
Gisteren hevige pijn. Al van de nacht van zondag op maandag was het bezig, maar kon het best uitstaan. Het werd echter erger na de middag. Ik dacht dus dat het op gang was. Dus om die reden toch maar even naar het ziekenhuis gereden. Nu, ik had hoge weeën, maar deze kwamen nog zeer onregelmatig. Wanneer ze met regelmatig en steeds ongeveer dezelfde 'hoogte' hebben, is het begonnen zeg maar.
Dus dat was bij mij niet het geval. Ik heb dan toch maar beslist om terug naar huis te gaan en vandaag voel ik me weer 'prima'. Is een groot woord, maar voel me goed.

Dus het verschil tussen die oefenweeën en voorweeën, jeetje, ga ik dat wel herkennen? Iemand ervaring hiermee? Mijn vorige bevalling is begonnen met het breken van mijn water, is wel het gemakkelste natuurlijk, dan weet je precies: NU GAAT HET GEBEUREN!! hehe...

Liefs,
van ons...

Febeke, geloof me: zogauw als je straks echt weeën hebt dan herken je ze echt wel!

Ik heb nu bij mijn vierde regelmatig last van voorweeën, en soms komen ze echt regelmatig en twijfel ik toch. Maar dat had ik bij de eerste,  tweede en derde ook en toen de weeën echt begonnen wist ik gelijk: Oh ja, dit zijn weeën!!

En, je kunt beter een keer teveel naar het ziekenhuis rijden dan een keer te weinig hoor!

Hoi Esme81,

ik denk wel dat je gelijk hebt hoor!
Ik ben gewoon de pijn vergeten van bij ons eerste. Hoewel het nog helemaal niet lang gelden is, ze is nog maar 14 maand.
Toch weet ik het precies niet meer. Ze hebben het toen ingeleid, dus is misschien niet echt te vergelijken, ik weet het niet.

Soms heb ik het gevoel, ik ga nog aan de uitgerekende datum geraken, andere keren denk ik: 'nu duur het niet lang meer'. Momenteel denk ik: Ik ga nog weken lopen! Hihihi... Ik vind het zo ongelooflijk spannend, krijg ook enorm veel berichten en telefoontjes. Maar ik moet zeggen, heb gewoon geen zin om te reageren. Ik wil gewoon stilletjes aan zelf afwachten en ze horen het allemaal wel als het zover is!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan