Slijmprop

Even een vraagje (die al 20 x gesteld is waarschijnlijk)

Ik denk dat ik net de slijmprop verloren heb.
Ik ging naar de wc en in mijn inlegkruisje zat een doozichtige kleverige substantie.
Het plakte en leek wel een beetje op oude lijm of zoiets. Het was niet echt veel of zo en geen bloed.

Is dit idd mijn slijmprop geweest ?????

Ik dacht altijd dat het iets bloederigs was. Zoiets als menstruatie met klonters of zo.

Groetjes Jeanine

ik heb mijn prop nooit gezien aangezien hij bij het gaan zitten op de wc als een steen in het water viel. hij voelde best groot aan en niet zacht of zo.
maar het zou het begin kunnen zijn dat hij los aan het laten is, denk ik.....
ik heb er verder niet meer dan een paar druppels bloed bij verloren..

hoeveel weken ben je nu?

Hallo Jeanine,

Toen ik bij mijn eerste zwangerschap de slijmprop verloor was deze toch wel minimaal 2 cm van doorsnee en de kleur was doorzichtig/groen/gelig slijm met bloederige slierten. Wat jij beschrijft heb ik nu ook dagelijks in mijn inlegkruisje. Ik ben nu momenteel 41+5 zwanger.

Groetjes Tamara

Hallo,

Ik ben/was vandaag uitgeteld. Dus precies 40 weken nu.
Het lijkt me geen afscheiding. Dat heb ik nu elke dag (in overvloed) en is zeer waterig (nee geen vruchtwater).
Dit was echt dik en plakkerig. Als ik het een vorm zou geven zou het een soort ster zijn met 3 punten elk een 1,5 cm lang.
Sorry voor de uitgebreiden details.
Gewoon doorzichtig. echt raar spul.

Ik hoop dat dit betekend dat het snel gaat gebeuren wat ik ben het echt zat.

Groetjes

pfff, jeanine, 40 weken!!! succes!! ik hoop dat het snel gaat gebeuren!!!

Tamara, 41+5!!! Whaaa, dat is lang!! jij ook succes!! en hopelijk gaat het bij jou helemaal snel gebeuren.... al plannen om ingeleid te worden?

Ik ben er nu toch wel redelijk zeker van dat ik de slijmprop aan het verliezen ben. Gisteren en vandaag de hele tijd slijm aan het verliezen.
En daar komen de details weer :
Of liever gezegt gelatine. Het is echt plakkerig zeg.
Elke keer als je naar de wc moet dan plakt er weer wat aan je vast. Je moet het een beetje wegtrekken met wc-papier maar het veert ook weer terug.
Gelukkig geen bloed erbij of zo. Gewoon doozichtige, kleverige, gelatine achtige substantie.

Dat is iets wat ik altijd al grappig heb gevonden. Ze vertellen zo veel verhalen over de bevalling en het zwanger zijn. Maar totdat ik me erin verdiepen ging had ik nog nooit van de slijmprop gehoord. Ze gaan er ook niet echt diep op in. Misschien omdat het niet echt belangrijk is, maar ik had het fijn gevonden als ik er iets meer over geweten had.
"De slijmprop sluit de baarmoeder af. Je kan hem verliezen maar hoeft niet. Het geeft alleen aan dat de bevalling eraan zit te komen." Dat is zo'n beetje alles wat ze erover vertellen. Ik dacht echt serieus dat het iets bloederigs was. Een klodder of zo. Ik had niet verwacht dat het gewoon doorzichtig kon zijn.
Nou voor degene die de slijmprop nog hebben en (eventueel) moeten verliezen, nu weet je een beetje wat het kán zijn. Zal wel per persoon verschillen.

Groetjes Jeanine

Hmm, nu ga ik me eigenlijk een beetje zorgen maken, als ik dit allemaal zo lees....

Heb hier namelijk al bijna een week last van... maar dacht eigenlijk dat het er gewoon bijhoorde
Ik heb er alleen nog geen bloed bijzitten, maar verder is het precies hetzelfde......

Ik ben pas 30 weken. Wil dit dan ook echt zeggen dat de bevalling gaat komen, want ik moet eigenlijk nog wel even...

Toch maar eens even voorleggen aan de VK....

Groetjes Miranda

Hoi Miranda,
dat hoeft denk ik niet hoor. ik heb op een gegeven moment ook van dat rare slijmverlies gehad. maar ben pas met bijna 35 wk mijn prop verloren. daarna gewoon door blijven lopen tot ik ingeleid ben met 36w2d.
maar je kan het natuurlijl altijd aan je vk doorgeven. dan weet ze er in ieder geval van, mocht het toch iets betekenen.

Terug
Bovenaan