slijmprop

Ik dacht er afgelopen week nog over, dat je zo vaak hoort dat iemand de slijmprop verliest. Nou bij mijn andere 2 heb ik dit nooit (bewust) meegemaakt, maar ging net naar de wc en ja hoor daar was ie IEWWWWWW hahahahaha.

Anderen hier ook al iets verloren??

Groetjes Anne

haha, ik ken dat ding ook niet, nog nooit gezien, ik heb ook nooit spontaan de vliezen gebroken gehad, zo zie je maar weer dat het elke keer anders kan zijn!!
Maar de slijmprop verliezen wilt toch niet zeggen dat het snel komt hé???
Liefs MJ

Oeh spannend hoor....
Als je de slijmprop verliest kan het nog wel 2 week duren voor de kleine zich aandiend... maar het is wel 1 van de eerste tekenen.... (is mij verteld, staat ook ergens hier op de site)

Heb het ook nog nooit gezien, is mijn eerste zwangerschap dus spannend.....

Verliezen van de slijmprop / tekenen
De bevalling kan ook beginnen met het verliezen van wat slijmerig rood bloed, de slijmprop. Dit is een teken dat de baarmoedermond zich aan het openen is (ontsluiten). Dit wordt "tekenen" genoemd.

Een heel klein beetje bloed (de slijmprop) is normaal, de bevalling gaat beginnen maar het kan ook nog wel een paar dagen duren. Wacht dus (in ieder geval 's nachts!) met bellen van de verloskundige tot je vruchtwater breekt of je weeën krijgt. Bel wel direct als je veel bloed verliest of het niet vertrouwt.

Thnx voor de info..

Maar als ik me moeder en zus na doe dan krijg ik eerst weeën merk ik niets van de slijmprop en moeten de vliezen gebroken worden..

Ik hoop het niet eigelijk want als de vliezen breken weet ik te minste direct dat het begonnen is hihi

Ja tot nu toe 3 verschillende beginselen van de bevalling gehad.
1e bogon met weeen (geen slijmprop gezien) en vliezen zuin uiteindelijk door de verloskundige gebroken.
2e begon met het spontaan breken van de vliezen (ook geen slijmprop te zien)
3e slijmprob verloren heb inderdaad ook wel eens gehoord dat he tnog gerust een paar weken kan duren, tot nu toe is hier de bevalling nog niet begonnen hoor,hahaha

groetjes Anne

Terug
Bovenaan