Slijmpropje verloren

Hoi ik ben nu 35 weken en 2 dagen. Vanmorgen werd ik wakker met een soort menstruatiepijn. Dit hield maar even aan. De hele dag verder geen last gehad.
Voordat ik vanavond ging douchen, voelde ik wat 'lopen'. Bleek het slijm te zijn. Onder de douche kwam er nog wat uit. Dit was wat dikker. Kan het de slijmprop zijn?
En ga ik nu snel bevallen, of kan het ook nog een paar weken/dagen duren?
 
Toevallig hadden wij het hier vd week over bij de Yoga. De lerares vertelde dat de bevalling dan "aanstaande" was, maar het inderdaad nog best een paar dagen/weken kon duren voordat de bevalling echt door doorzet. Ze adviseerde ons wel om je verloskundige of gynogoloog even te laten weten zodat die je dossier al klaar kon leggen.

Succes
 
idd wat judith zegt, wij hadden het er bij zwangerschapscursus over..
als je de slijmprop verliest kan het nog wel dagen/weken duren voor je daadwerkelijk bevalt.

soms verlies je em in 1 keer en soms in stukken en dan merk/ zie je het niet eens.
 
als je de slijmprop verliest, betekend het niet de dat bevalling nu gaat beginnen. het is een voorteken, meer niet.

maar ik denk zelf niet dat het de slijmprop is. Het klinkt meer als dikke afscheiding.

Mijn ervaring (maar dat kan bij iedereen anders zijn) :
2 dagen voor de bevalling voelde ik een gelatine achtige klonters. Het bleef aan me plakken. Was net doorzichtige gelatine. Pakken !!!! en dik. Maar ik ben hem niet in 1 keer verloren. Heb 2 dagen lang plakkerig spul van me af zitten te peuteren, hi hi hi.
Ik had wat anders verwacht….bloed of zo. Geen doorzichtig spul.
Natuurlijk is dit mij ervaring en dat betekend niet dat iedereen hetzelfde heeft.

Maar ook al is het wel je slijmprop maak je geen zorgen. Je kindje is nog steeds veilig, bevalling hoeft nog lang niet te komen. En als je twijfelt gewoon verloskundige bellen. Daar zijn ze voor.
 
Terug
Bovenaan