slijmverlies?

Hallo,
Voor ik van wal steek,ik ben nieuw hier en 28 weken zwanger.
maar sinds een paar weken verlies ik wel eens (niet zo fris misschien) sliertjes slijm bij mijn afscheiding.
Dit is mijn tweede kindje maar bij de eerste heb ik  dit niet gehad.
Is dit de slijmprop of hoort het gewoon?
Als iemend dit weet alvast bedankt
 
Hi, compleet normaal hoor! Ik had het bij mijn derde zwangerschap ook zo erg! Het is gewoon witte vloed en zolang je geen jeuk hebt of irritatie tijdens vrijen, is het onschuldig. (Als je wel last hebt kan je een schimmelinfectie hebben)

Het heeft me zelfs bij de bevalling op het verkeerde been gezet. Verloskundige deed inwendig onderzoek (toucheren) en daarna kwam er water uit mijn vagina... Ik dacht dat de vliezen gebroken waren, maar uiteindelijk was het gewoon witte vloed, die onder invloed van de bevalling waterig werd. Zelfs verloskundige kon toen het gebeurde niet vaststellen of het vruchtwater was.... (Daarna zag ze het wel hoor!)
 
Kan ik me voorstellen, deed ik in het begin ook. Heb toen eerst even afgewacht en gemerkt dat het bij mij vaak 's ochtends was (ook wel 's middags, maar in de ochtend echt vaak) Verder geen klachten en een gezond meisje op de wereld gezet.
Slijmprop is trouwens beetje doorbloed, dus als je je slijmprop verliest (meestal in meerdere deeltjes) is dat slijm rood/roze gekleurd. (Bij mijn eerste zwangerschap was me dit ook niet duidelijk, dacht dat het gewoon een slijmprop zou zijn, niet dat het roodgekleurd zou zijn)
 
Terug
Bovenaan