Slijmvorming door flesvoeding?

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje van 8 weken is sinds een week of vier over op flesvoeding (Nutrilon Standaard en Omneo).

Ze heeft wat last van slijm in haar keeltje (ze is niet verkouden). Hierdoor heeft zij een rocheltje en een ietwat piepende ademhaling. Met haar longetjes is niets mis, aldus de huisarts.

Nu heeft zij door het slijm echter twee keer een benauwdheidsaanval gehad. Dit gebeurde 's ochtends. Zij heeft dan langer gelegen en dan hoopt het slijm zich op. Hierdoor krijgt zij het benauwd, maar omdat zij zo klein is kan ze het slijm er niet uithoesten. Dit zorgt voor nogal paniekerige situaties, omdat ik bang ben dat zij erin stikt.

Ik neem aan dat het door de melk komt, omdat dit nogal slijmvormend is. Heeft iemand ervaring hiermee en wat kun je eraan doen?

Bedankt!!
 
Hoi Ilse,

De slijmvorming klinkt heel bekend. Mijn dochtertje heeft gelukkig nog geen benauwdheidsaanval hierdoor gekregen, maar tijdens het drinken heeft ze ook soms wel een piepende ademhaling.
Ik heb de slijmvorming ook besproken op het CB en ze gaven mij als tip om na de voeding 10cc lauw water na te geven, zodat de voeding wat makkelijker weg kan "spoelen" als het ware. Ik moet zeggen dat de slijmvorming hierdoor wel wat minder lijkt als voorheen.
Ik hoop dat jij ook de juiste oplossing kan vinden hiervoor, want het lijkt me inderdaad wel schrikken als ze zo,n aanval heeft.

Succes!
Groetjes van Elly
 
hoi hoi,
mijn zoontje had dit ook toen hij zo oud was als jou meisje, ik heb hem toen ook lauw water na laten drinken en dat ging super!
hopen dat t bij jou kleine meid ook werkt
groetjes!
 
Terug
Bovenaan