slikken en kokhalzen

Hallo allemaal,

mijn zoontje is nu ruim 2 maanden. Hij is een tevreden mannetje en groeit goed, alleen maak ik me toch een beetje zorgen. Hij maakt namelijk vaak nare geluidjes; alsof hij moet kokhalzen. Ook zit hij vaak veel te slikken en bellen te maken. Heeft vaak de hik... Hij vindt het niet fijn in de maxi cosi, ook dan zit hij erg te slikken en regelmatig te kokhalzen/gieren (hoe noem je zo'n geluid??)

Hij spuugt niet echt vaak, maar als hij spuugt dan komt echt de hele voeding er uit. Dan is het echt tijd om hem en mijzelf een compleet schone outfit aan te trekken en om de vloer te dweilen. Hij komt wel genoeg aan en heeft ook genoeg plasluiers.

Ik vind het van die vage klachten waar ik niet echt iets mee kan, maar wat me toch niet helemaal lekker zit....Heeft iemand hier ervaring mee??
 
Hoi,

Ik heb gehoord dat het veel slikken in combinatie met bellen blazen kan wijzen op misselijkheid bij jonge babies. Misschien is hij niet helemaal fit?
Mocht het al een lange tijd zo zijn, dan zou ik hier in ieder geval op het CB naar vragen.

Groetjes Marieke
 
Dat hij het in de maxicosi zitten niet leuk vind kan komen dat al zijn organen in elkaar gedrukt zitten daardoor komt er meer spanning op de maag en is de kans groter dat hij misselijk word of moet spugen.   mijn dochtertje heeft een maagbreuk en te lang zitten in de maxo cosi en bij mensen op schoot   gaat altijd gepaart met spugen ,omdat de maag half verschoven is door het middenrif, met je einde van je  zwangerschap vond je het waarschijnlijk ook niet fijn om als een ingezakkte bal op de bank te hangen reden maagzuur en mogelijke kans op braken. althans zo was het bij mij


groetjes monique
 
Hallo Hilde,

Ons dochtertje heeft (6 x) bij een osteopaat gelopen. Ook zij leek veel misselijk te zijn en hikte erg veel. De osteopaat zei dat haar organen wat in de verdrukking zaten en dat daardoor het middenrif wat opspeelde, vandaar de hik. Als zij lag (in de box of in de MaxiCosi) zag je gewoon dat ze dat niet fijn vond. Na 6 behandelingen was ze er vanaf. Nu hikt ze af en toe nog, maar dat heeft iedereen denk ik wel eens. Probeer het eens, misschien zit er eentje bij je in de buurt. Wij kregen 80% vergoed door onze verzekeraar en het kostte € 60,00 per keer.

Daarnaast hebben wij een beetje johannesbroodboompitmeel door haar flesvoeding gedaan waardoor ze ook minder spuugde. De voeding wordt daardoor wat dikker zodat het minder makkelijk 'terugloopt' uit de maag. Ze is in die paar weken tijd zeer positief veranderd!

Succes!

Groet,

Anouk
 
mijn dochtertje die heeft ook iederekeer een mond vol melk en dan slik ze het weer door
dat heeft te maken met haar maagklepje ofwel
ze heeft een reflux dat hebben veel kinderen en de eene heeft er meer last van dan de andere er zijn ook twee verschillende soorten reflux
eentje dat ze veel spugen met een boogje
en ook dat ze de melk opboeren of zo en dan blijft het hangen in de slokdarm en dan slikken ze het weer door zoals mijn dochtertje heef dan ook last van maagbrand
daar is wel wat voor te krijgen
 
dit is herkenbaar. Ons zoontje heeft reflux. Dit betekent dat zijn maagklepje niet goed werkt. Hij slikt veel en spuugde ook weleens een beetje. Nu zelden nog. Hij krijgt medicijnen ervoor. Losec..eerst 10 mg nu 20 omdat 10 niet meer voldoet. Ook krijgt hij Nutriton door zijn voeding. Dit verdikt het en zorgt ervoor dat hij zich minder kan verslikken en ook dat het maagzuur minder snel terug komt in zijn slokdarm. Want dat doet pijn.
Ik vind dat hij het daarmee goed doet. Ons zoontje loopt bij de kinderarts omdat hij al heel wat heeft meegemaakt in zijn jonge leventje. Tijdens zijn eerste opname in het zhs is dat ontdekt. Zelf wisten we het niet.
Als je het niet vertrouwd ga gewoon naar de huisarts en ga op je intuitie af. Dat doen wij ook. Ons zoontje ligt nu voor de 5e keer in het zhs, maar de artsen zijn erg blij dat we er altijd zo bovenop hebben gezeten en ons niet hebben laten afpoeieren. Sterkte!
Groetjes,
Bianca
 
Terug
Bovenaan