Lieve mama’s Ik heb een dochter die begin november 3 word. Het is mijn eerste kindje en ik kan dus niet vergelijken (dat moet zeker niet), maar ik heb een vermoeden dat mijn dochter slimmer is als haar leeftijdsgenoten. Ik hoop hier iets of wat bevestiging te krijgen of dit gedrag normaal is ja of nee. Mijn dochter kent al vanaf dat ze nog 2 moest worden het alfabet zowel in het Nederlands als Engels. Ze kon toch ook al tot 20 tellen. Nu is ze helemaal gek van dinosaurussen en ze kent letterlijk alle dino’s (lees: Brachiosaurus, edmontosaurs, tricetarops en alle andere moeilijke benamingen die ik ga persoonlijk zelf nu al niet meer weet). Ze kent alle voertuigen en niet de gewone maar de vorkheftruck, de graafmachine, de graaflaadcombinatie etc. Net was ik lege flessen aan het verzamelen en ze zei mama stop deze 12 flessen zijn van mij en ik moest lachen tot ik ze effectief telde en het waren er ook 12. Deed dit met iets anders daarna en ze zei toen ook dit zijn 7 worstjes mama. Ze is nooit naar de crèche of opvang geweest. Ze begint maandag voor de eerste keer. Wat moet ik hier van denken? Ze is ook heel erg gevoelig voor emoties. Als ze een kindje ziet huilen gaat ze zelf ook huilen omdat dat kindje huilt en dat vind ze dan vreselijk! Ze zegt dan bv: Mama, kindje moet terug blij worden! Ik kan nog wel wat voorbeelden noemen maar kom er niet zo 1,2,3 op. Alvast bedankt voor het lezen.