Slofjes overbodig?

Hoi allemaal

Ons kindje gaat begin november geboren worden. Ik vraag me af of ik slofjes moet kopen voor de baby of dat deze eigenlijk overbodig zijn of de baby dit helemaal niet fijn vind. Jullie ervaringen ermee, met babys die in de winter geboren zijn?

Wat deden jullie aan de voetjes van de baby in de winter? Dikkere sokjes, slofjes, iets anders?

Ik vond slofjes pas belangrijk worden toen ze wat beweeglijker werd. Vanaf een maand of 3/4. Want daarvoor lag ze toch vaak in een dekentje. Als ze in de draagdoek zat deed ik er een paar lekker dikke sokjes extra om, blijft beter zitten. 

Inderdaad lekker dikke sokjes en In de kinderwagen een fijne voetenzak met teddyvoering (van jollein hadden wij, heel fijn ding! Zowel in maxicosi als later in de wandelwagen kunnen gebruiken)

Het ligt eraan hoe goed je kindje zich warm kan houden. Als hij z’n temperatuur mooi rond de 37 graden kan houden gaat het prima. Nu is het vaak wel zo dat handen/ voeten van een baby flink koud kunnen aanvoelen. Ook trappen ze vrij makkelijk hun sokken uit.

De prenatal heeft stoffen slofjes voor pasgeboren baby’s. Niet te dik en vast te maken met een strikje, zodat ze niet zo makkelijk uitgetrapt worden. Maar dat hoeft dus niet perse. Aangezien ze zeker in het begin in/ onder een dekentje of wikkeldoek liggen met een kruik ernaast.

Onze zoon is 24-12-20 geboren en we hadden inderdaad gewoon sokken en een lekkere deken in het begin. We hadden echt pas de slofjes aan toen het zo mega hard sneeuwde in februari. We hebben het binnen altijd rond de 20-21 graden en hij lag altijd bij ons of in de box, later pas op de vloer. We hadden een lekkere voetenzak van Koeka voor in de wagen en de autostoel, dus die slofjes eigenlijk alleen bij extreme kou gebruikt!

Hier nooit slofjes gedragen, altijd gewoon sokjes aan. Pas toen hij ging lopen slofjes aan gedaan, maar bijna niet gedragen. Wij hebben de slipstops ontdekt, kopen wij iedere keer opnieuw als hij eruit gegroeid is

Terug
Bovenaan