Slordig zijn met spullen

<p>Onze dochter is slordig met haar spullen met rondslingeren en kwijtraken. We hebben het haar duidelijk uitgelegd wat de gevolgen hiervan zijn. Maar ze lijkt het niet te snappen. Echt verdrietig is ze er ook niet om als iets is kwijtgeraakt. ook dat ze zo maar spullen pakt van een ander kindje die lijken op spullen die ze kwijt is. </p><p>Vorige week woensdag was ze haar grijze vest kwijt die uit haar jas kwam. Wij vragen of ze het wist en ze zegt, ja wist ik. Ik zeg moet je dan niet zoeken, nee. Kwam pas zelf na het eten achter. Dan vrijdag, komt ze thuis met een vriendinnetje na school, ze doet haar jas uit en ze heeft een grijze vest aan. Ik zeg, weer gevonden. Ja mam. Ze doet deze uit en gooit deze neer op een eetkamerstoel. Zeg opruimen! Zuchtend pakt ze de vest en hangt deze op. Aan de eetkamerstoel.</p><p>Gisteren opruimen en wassen. Zie de vest hangen en denk gelijk mee wassen, ze had een andere jas aan. Nou ja is het haar vest niet, wel grijs maar ander merk Name-It en niet Zara, wel dezelfde maat. Dochter opgehaald en thuis vraag ik aan haar, waar heb je deze vest gevonden? Zegt ze, aan de kapstok bij gym. Ik zeg en niet gekeken of deze van jouw is, nee!</p><p>Ben ik nu zo niet begrijpend bij onze dochter, ze de oudste en geen eerdere ervaring met zes jarige.</p>
 
Onze dochter is 6 jaar.
Heb wat gelezen over 6 jarige hier op de website.
Misschien ga ik wel te snel in denken naar haar leeftijd, had ik het misschien toch anders moeten zien en aanpakken.
 
 
Nou vind dit vrij normaal klinken voor een 6 jarige. Mijn zoon van 9 jaar is ook nog zo dus met een beetje pech duurt het nog wel even voor ze wat beter met spullen omgaat. 
 
Hier hebben we t ook gehad 
bij mama mogen ze van alles doen en hoeven ze niks op te ruimen en is daar ook erg slordig 
wat we op een gegeven moment hebben gedaan is als ze de spullen niet opruimen en slordig er mee zijn is op ten duur doen net alsof je t weg gooit net zolang dat ze t niet meer leuk vinden en gaan ze er vanzelf op letten 
we gooiden t niet letterlijk weg maar verzamelde t vaak tot dat ze t door kregen 
en sinds dien ruimen ze nu netjes de spullen op en zijn ze er ook meer op gaan letten 
 
Terug
Bovenaan