Slot erop..... deel 2

Goedemiddag allemaal,

Zo, ik ben weer in het land der levenden. Vanmorgen om 7 uur moest ik in het ziekenhuis zijn en om half 8 werd ik al naar de OK-afdeling gebracht. Alles is goed verlopen. Heb nu 2 kleine sneetjes in mn buik en heb nu wel wat menstruatieachtige buikpijn. Er werd me verteld dat als ik gedronken en gegeten moest had, naar de toilet wasgeweest en bloeddruk en temp goed was, ik weer terug naar huis mocht. Nou het lijstje in een vlot tempo afgewerkt en om kwart voor 2 zat ik alweer in de auto naar huis toe.
Nu nog 2 dagen rustig aan doen en dan is alles ok.
Wel een prettig idee dat ik nu geen risico meer loop dat ik weer onverwacht zwanger raak.

Groetjes,

Annemiek

Hai Annemiek

Dus dat heb je 'even' gedaan...
Ik hoop dat het zeuren snel over is. Enne... jullie kunnen dan de condooms lekker in de kast laten! Lijkt me heerlijk!

Rosanne

hoi annemiek,
knap hoor, lijkt me best eng. gelukkig gaat mijn man er een slot op doen als we klaar zijn tenminste haha!
ik hoop dat je snel hersteld bent.

groetjes,
daphne

bedankt  allemaal,

Nu kunnen we inderdaad de regenjassen in de kast laten. Gelukkig wel. Ik vind het maar ondingen.
Maar zoals al was gebleken bij mij, met een vervroegde overgang blijk je dus toch vruchtbaarder te zijn dan de statistieken aangeven. En omdat ik niet nogmaals in verwachting wil raken, is een slot erop de beste oplossing.
En hoewel ik nu niet veel kan doen en me een aantal dagen rustig moet houden, ben ik blij dat ikhet gedaan heb. Hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken en dat zorgt weer dat ik nog meer kan genieten van ons leventje. Wat ik overigens volop doe iedere seconde weer. We zijn echt supertrots op ons eigen wereldwondertje.

Liefs en groetjes,

Annemiek

Hoi Annemiek,

Ik ben 31 en zit er erg over te twijfelen. Ik heb me er al wel wat in verdiept, maar las dat de kans op een zwangerschap dan toch nog 3% is. Klopt dit met wat jij te horen hebt gekregen? Deze kans vind ik dan nog best groot! Ook ben ik er nog erg jong voor, maar mijn zwangerschappen waren erg zwaar en mijn lichaam vindt 2 keer zwanger zijn geweest wel genoeg.

Angeline

Hallo Angeline,

De reden dat ik het heb laten doen is eenvoudigweg omdat ik inmiddels 44 geworden ben. Dit was 20 dagen na de bevalling van Rowan. Als je wilt weten hoe dit zo gekomen is, moet je de topic "slot erop".... (deel 1) eens lezen.
Bij mij hebben ze een sterilisatie dmv laparoscopie toegepast. Er worden dan klemmetjes op de eileiders gezet zodat er geen eisprong meer kan plaatsvinden.
En uiteraard is er een geringe kans op een zwangerschap maar als ik dit niet had gedaan had de kans toch vele malen groter geweest.
En eng vind ik het helemaal niet (vind trouwens weinig eng hoor, ben ik denk ik te nuchter voor). De behandeling op zich is goed te doen en doordat er maar twee kleine sneetjes in mn buik zitten is het genezingsproces ook sneller.
Denk er voor jezelf goed over na en neem samen met je partner de juiste beslissing. Trouwens kan de man zich ook laten helpen, dit is een ingreep van 10 minuten en daarna hebben de heren er geen last meer van. Maar dat is voor ieder zijn eigen keuze. En mijn keuze was om het bij mezelf te laten doen.

Groetjes,

Annemiek

Ik had je verhaal al gelezen ja, en de foto van je beide zonen gezien ;-)
Mijn man wil het niet laten doen, omdat hij meer kinderen niet uit wil sluiten. Stel dat mij iets overkomt, dan moet hij de kans hebben met een ander verder te gaan en als daar kindjes bij horen, moet dan kunnen.
De keus ligt dus bij mij. En dat is moeilijk. Ik snap dat de keus op je 44e wat makkelijker is dan op je 31e! Sterkte nog even met bijkomen van de ingreep.

Terug
Bovenaan