Slot erop....

Volgende week komt er bij mij een slot op. Met andere woorden: er komen hier geen kindjes meer bij. Een zoon van bijna 19 en een van bijna 12 weken vinden wij meer als voldoende.
Ik wil ook niet het risico lopen dat ik weer onbedoeld zwanger raak. En vanwege mijn leeftijd (inmiddels 44) is de kans op een ongelukkig kindje te groot. Dus na ons regelrecht wereldwondertje geen verrassingen meer. Hoewel ik wel gek op verrassingen ben, maar dan anders..;-))

Dus nog even met de regenjas om en dan volgende week donderdag  het ziekenhuis in. Eindelijk! Zal blij zijn als dat achter de rug is.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan,02-03-2007

en welke vorm van slot wordt het?

Heb zelf de essure methode laten toepassen een paar weken terug, is heel erg goed bevallen totaal geen pijn of ongemakken, geen narcose en geen snij werk.

Groetjes
Chris

Het slot dat er bij mij op komt is een sterilisatie dmv laparoscopie. Ze zetten dan klemmetjes op de eierstokken. Dit gebeurd tijdens een dagopname en een gehele narcose. De zelfde dag mag ik weer naar huis.
De reden dat ik hiervoor gekozen heb is simpelweg omdat dit het snelst kon gebeuren. Ik wil niet nog eens weken wachten. Ik ben vorige week in het ziekenhuis geweest en had maandag al telefoon dat ik de 31 geholpen werd. Lekker snel dus.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-2007

Dat is apart, een zoon van 19 en dan zo 'n kleintje!! Hoe vindt je oudste het, zo 'n guppie in huis? Wat een leuk wondertje zeg, daar had je vast nooit meer aan gedacht...
Succes met de ingreep.
Gr Irene

Hallo Irene,

Ons wondertje Rowan, had zich de eerste 22 weken en 3 dagen goed verstopt. Ik heb er totaal geen erg in gehad. Was met een vervroegde overgang bezig, nachtelijk zweten, opvliegers en maanden lang de menstruatie overslaan. En toen had ik de indruk dat ik wat dikker geworden was (achteraf ook niet zo gek) en wilde gaan lijnen, totdat ik een wazig gevoel in mijn buik had en ik toen het vermoeden kreeg dat er wel eens heel iets anders aan de hand kon zijn. Toen ik het tegen mijn mannetje vertelde heeft hij een test gehaald en die wees vrij snel uit dat we zwanger waren. Gelijk een afspraak gemaakt met een verloskundige, die ons meteen op weg stuurde voor een echo. Hier uit bleek dat we al dik 22 weken ver waren. Daar schrokken we toch wel even van.
De volgende dag werd ereen vruchtwaterpunctie verricht en binnen een week wisten we dat ons wondertje zo gezond als een vis was. Toen was het voor ons ook gelijk duidelijk dat we door zouden gaan met deze zwangerschap.
Deze zwangerschap was voor ons gevoel van korte duur en ik heb er dan ook intens van genoten. Voelde me heerlijk en was supertrots op mijn buik. Bij 42 weken zwangerschap werd ik ingeleid omdat ons wondertje nog steeds verstoppetje aan het spelen  was.  Na een superflitsbevalling van welgeteld 2 minuten kon ik onze zoon Rowan in mijn armen nemen. Voor deze naam hebben wij gekozen omdat deze opgebouwd is uit Ro- van Roland, W - van Wesley, mijn oudste zoon en An van Annemiek. De gedachten hierachter is dat ons wondertje Rowan een deel is van ons allemaal en dat terug te vinden is in Rowan.
Na een kraambed van 1 avond was ik de tweede dag al weer flink in mijn huishoudritme en tot op heden heb ik geen moeite met de nieuwe wereldburger in ons midden. Alles draait hier op volle toeren en ik voel me er supergoed bij. Nu nog zorgen dat ik een nieuwe baan vind.
Niet gek voor een muts van inmiddels 44 toch?
De oudste zoon vindt het geweldig om een broertje te hebben. Dat was al sinds zijn kleutertijd een grote wens. Hij is er dan ook supertrots op.

Al met al een behoorlijk verhaal geworden en ik had het nog nooit helemaal neergezet. Bij deze dus....lol

Groetjes,

Annemiek, mama van Wesley 28-06-1988 en Rowan 02-03-2007

Heb inmiddels ook de foto gezien uit een ander topic...leuk leuk leuk die twee mannen samen!!! Leuk verhaal en wat fijn dat je meteen kon gaan genieten.
Gr Irene

Ik had heel veel geluk ik had begin mei de afspraak voor het bespreken van de Essure normaal is hier een wachttijd van 3 maanden, maar toen ik er was belde er iemand af en kon ik meteen de dag er na terug komen! Dat was echt boffen, binnen een half uur liep ik weer gewoon buiten, alleen moet dit nog een periode dicht groeien voor het veilig is. Maar dat vind ik niet erg.

Heel veel succes in het ziekenhuis!

En wat een wonder, 22 weken ver en dan er achter komen dat je al zo ver zwanger bent!

Geniet maar lekker van je mannen.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan