sluier

Ik heb eigenlijk een vraagje... hoe lang mag je een sluier bij het kinderbedje laten hangen? Mijn zoontje van ruim 5 maanden had hem pas in zijn handjes, en toen heb ik het maar weg gehaald voordat ie hem helemaal te pakken heeft. Ik hoop dat iemand het weet.
Groetjes Liesje en Bob
 
Sorry niet lullig bedoeld :
Maar wat denk je zelf ?
Als ie m zelf pakt haal je dat ding toch weg hij kan er ik stikken of vast komen te zitten
Sommige dingen liggen toch voor de hand....?

Groeten Gitta
 
nou sorry hoor gitta, mijn dochtertje is nu 8 mnd en heeft dat ding ook wel eens vast gehad in het verleden, en ik heb hem nog steeds niet weggehaald want anders zit ze onder de muggenbulten..... en ik ben toch zeker geen onverstandige moeder.

gr sandra
 
Ik ben het met Gitta eens. Vele moeders hebben hun kinderen als een coconnetje terug gevonden. Dat kan de bedoeling niet zijn.
Bij mijn kinderen heb ik bv. het bedhemeltje weggehaald, zodra ze hier aan gingen zitten. In het gunstigste geval wordt het kapot getrokken. Wat heb je daaraan? Niks toch.
Klamboe heb ik nooit gebruikt, maar als je echt verstandig bent Sandra, neem gewoon een hor, dan hou je de muggen ook buiten en je weet zeker dat je kind veilig in bed ligt.
 
Ons meisje was een maand of 8 en toen had ze het op eens door dat je dat ding door de spijlen heen kan trekken. En de eerste keer niets aan de hand maar een paar dagen later lagen haar armpjes helemaal verstrikt en toen vond ik het tijd om hem weg te halen.

Ik heb om die reden ook geen klamboe en door geen lampen in haar kamer te branden komen de muggen daar niet op het licht af. Resultaat geen verstrikt kind en geen bulten.

Groetjes
 
Ook met een hor hou je niet alle muggen buiten, wat wij hebben gedaan is de klamboe aan de buitenkant, onder de bodem strak getrokken en vast gezet aan de spijltjes met wasknijpers.. Hij ligt nu toch beschermd en kan hem niet in bed trekken.
 
Hallo Liesje en Bob en de rest van dit rijtje!
Eerst wil ik even reageren op de reacties hierboven: volgens mij is een forum voor het stellen van vragen, elke moeder is onzeker, je doet het tenslotte ook maar voor het eerst.
Ik heb de sluier van mijn dochter weg gehaald toen ze er aan ging trekken. Je baby kan erin verstrikt raken. Die tip met de knijpers vind ik zelf ook niet zo veilig. Je kindje wordt steeds wijzer en straks ligt hij met de knijpers te spelen en stopt ze misschien in de mond. Voor je het weet is het zover.
Voor de muggen hebben wij een hor gekocht voor voor het raam. Een muggebeetje kan trouwens minder kwaad dan een verstrikking in de klamboe.
Ik wens je veel succes en hoop dat de moeders op dit babyforum het doel ervan weer gaan begrijpen.
 
Terug
Bovenaan