Sluiting basisscholen

<p>Ik zit een beetje in de stress omdat de basisscholen waarschijnlijk gaan sluiten en de peuterspeelzalen en kinderopvang zullen dan wel volgen of niet? Ik heb een dochter van 4 en een zoontje van 2. Ik werk in de zorg maar mijn man werkt niet dus ik heb geen opvang nodig. Maar het gaat mij er om dat mijn dochter echt die structuur nodig heeft. </p>
 
Zelf werk ik in de opvang..
andere landen hebben nood opvang voor mensen in de zorg enkel als het echt moet.. structuur nodig of niet ik zou mijn dochter veilig thuis houden. 
ook thuis kan je structuur aan brengen elke dag het zelfde, dagkaarten ophangen wat gaan we doen, werkjes verzinnen het boek montessori voor thuis is super fijn en geeft veel houvast. 


succes 
 
Misschien hetzelfde aanpakken als een vakantie? Of zorgen dat je thuis elke dag dezelfde structuur hebt. Dus opstaan op dezelfde tijd, aankleden, ontbijten, zelfstandig spelen, lezen, even naar buiten, lunchen ect. 
 
Thuis structuur bieden. Print dagritme kaarten uit. Die gebruiken ze ook bij de,kleuters en,plan de dag zoals op,school. Dus wakker, eten aankleden. Dan een ochtendactiviteit samen. (Spelletje, iets met kleuren, letters, voorlezen enz. Genoeg te vinden op,internet)  dan is het tijd voor kiezen. Dus spelen. Daarna pauze; samen ff wat eten en drinken en dan buitenspelen. Dan lunch pauze. Weer korte activiteit samen, kiezen en buitenspelen. Of een net wat andere volgorde. Maar zo ziet een schooldag er globaal uit. Maak dat dan voor thuis ook,visueel als de structuur erg belangrijk is. 
 
[quote quote=10301968]Misschien hetzelfde aanpakken als een vakantie? Of zorgen dat je thuis elke dag dezelfde structuur hebt. Dus opstaan op dezelfde tijd, aankleden, ontbijten, zelfstandig spelen, lezen, even naar buiten, lunchen ect.[/quote] Dank je wel voor de tips!
Van die opvang kan ik dus geen gebruik maken omdat mijn man niet werkt. Ik ga eens nadenken over een planning hoe ik structuur in de dag kan aanbrengen. Eten doe je elke dag al rond dezelfde tijd. Nu nog even wat activiteiten bedenken daar om heen. Tips zijn welkom!
 
1 uur geleden definitief geworden dat de basisscholen maar ook de kinderopvangcentra dichtgaan dus ik denk dat het veelal thuis knutselen wordt en naar speeltuintjes om de hoek gaan
 
Ja helaas zit iedereen hiermee. Ik vind het ook erg jammer dat mijn dochter 3 weken niet naar de peuterspeelzaal kan, ze vindt het zo leuk!! Gelukkig snappen ze het rond de 2 jaar nog niet echt, besef van tijd is er weinig. Idd thuis ook structuur aanbtengen dmv dagritme kaarten, lekker buiten spelen, koekjes bakken.. ik weet ook nog niet hoe ik deze weken vol moet krijgen omdat alles gesloten is (wat ik overigens heeeel goed snap!). Maar ik ben toch graag ff de deur uit met mn kinderen en dat wordt nu toch wel heel moeilijk. En 3 weken duren erg lang!
De dochter van een collega wordt komende week 7 jaar. Nu komt er geen groot feest, geen trakteren op school, geen kinderfeestje etc.. ze is compleet in tranen en paniek. Dan ben ik toch blij dat mijn kindjes nog maar 2 jaar en 0 jaar zijn, ze beseffen nog niet dat ze 3 weken niet naar de opvang kunnen.
Iedereen veel succes de komende weken. We moeten hier doorheen en allemaal het beste ervan maken. Laten we vooral hopen dat wij en onze kindjes niet ziek worden!
 
Terug
Bovenaan