sluitlaken/buikband

Hallo,

Ik ben er vroeg bij. Maar hebben jullie er al over nagedacht of jullie na de zwangerschap een sluitlaken of buikband te gaan gebruiken?
En waarom wel of niet en eventueel welk merk.

Ik denk er over om het wel te doen van Motherwear. Maar weet niet of ik een sluitlaken of een buikband zal doen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten!

Ik vond na mijn eerste bevalling dat het heel vreemd was zonder kindje in je buik. Het duurt ook eventjes voordat alle organen weer terug gezakt zijn op de goede plek. En je velletje is ook nog een beetje uitgerekt. Ik denk dat het alleen daarvoor al wel prettig kan zijn. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar je brengt me op een idee.

Liefs

Goede tip zeg!
Ik wist eerlijk gezegd ook niet van het bestaan af...en ik heb toch al 2 kids...
Maar ik heb er goed naar gekeken en denk dat ik een sluitlaken van Motherwear ga bestellen. Lijkt mij echt heel erg prettig!
Bedankt voor de tip!

Groetjes Brigitte

Ik heb toevallig informatie hierover gekregen op onze zwangerschapscursus. Het is de bedoeling dat je deze band alleen de 1e 2 weken gebruikt. Dit dient echt alleen ter ondersteuning en doet verder niks voor je figuur. Het voelt blijkbaar fijn omdat je in 1x een hele lege buik hebt en je organen even op z'n plek moeten zakken. Je kan je buik zo beter bij je houden. Na 2 weken moet je hem echt afdoen, want dan moeten je buikspieren weer gaan aansterken. Als je te lang wacht blijft je buik slap.
Mij lijkt het wel fijn een beetje extra ondersteuning!

Terug
Bovenaan