sluitlaken en navelbandjes

Het komt steeds dichterbij...ben nu bijna 39 weken zwanger. Alles is voorbereid..het kan of een dag of nog 3 weken duren. Zo raar!
Maar waar ik over schrijf is het volgende: ik heb een sluitlaken aangeschaft (terug van weggeweest). heb hier veel positieve verhalen over gehoord. Maar graag zou ik nog wat persoonlijke ervaringen horen.
Ook wil ik graag navelbandjes gaan gebruiken, alhoewel dat steeds minder wordt gedaan ( meer kans op een mooi naveltje i.p.v zo ´n knopje). Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hallo,ik heb drie kinderen ik heb geen ervaring met een sluitlaken,maar bij alle drie wel navelbandjes gebruikt. Ze hebben alle drie een mooie navel.Wat ook zielig is dat ze dan een plak bandje op de buik plakken om het verbandje op zijn plaats te houden.Maar dat moet er ook weer af gehaald worden op zo n teer huidje.Een hele fijne kraamtijd.
 
Hoi daf.

Is zo'n sluitlaken niet een soort van corset voor na de bevalling om je buik te binden?? Als dat zo is, kan ik begrijpen dat het lekker aan zou voelen, zeker omdat je zo 'leeg' bent ineens. Maar ik zou het nooit willen gebruiken. Ik heb het idee dat je er luie buikspieren van krijgt. Je doet er zelf niets aan en verstevigd uiteindelijk niets. Zo van: je doet het af en huppa een hangbuik... haha.
Nee, het zou voor mij niets zijn. Lekker op eigen krachten doen hoor.
En ik heb bij mijn eerste niets gebruikt voor het naveltje. Gewoon goed schoon houden en van het naveltje droog en niet afgebonden te houden valt het vanzelf al. En nog binnen een week ook. Is mijn ervaring. Zie het maar als een wondeje bij jezelf. In de open lucht heelt het beter dan week in een pleister. Zelfs dan heb je een groter risico dat het vuil daaronder gaat zitten. Ik heb het advies van mijn kraamverzorgster gekregen toen dertijd. Succes nog...

liefs..
 
Bij mijn eerste drie kinderen heb ik geen navelbandjes gebruikt (op advies van de kraamhulp) en ze hebben inderdaad alle drie een bol naveltje. Ik heb me nooit gerealiseerd dat je dat met een navelbandje zou kunnen voorkomen. Ik heb eigenlijk altijd lachend gezegd dat ze in het ziekenhuis waar ik steeds bevallen ben niet zo goed zijn in naveltjes. Ik denk dat ik bij baby nummer 4 misschien toch maar een navelbandje ga proberen. Overigens is er homeopatisch poeder (Wesecin) dat heel goed werkt bij een naveltje dat niet mooi droog is of niet helemaal naar wens heelt.
Met een sluitlaken heb ik geen ervaring, en na drie kinderen hangt mijn buik al, dus het heeft nu ook geen zin meer.
 
Bedankt voor jullie reacties. ach, ik moet ook maar gewoon ervaren hoe het gaat. ik realiseer me dat ik zelf wat moet doen voor een strakke buik (alhoewel de huid wel wat slapper zal blijven). Toch lijkt het me een fijn ondersteunend middel.
ook bedankt voor de homeopatische tip, mocht het naveltje niet mooi helen.
Ik hoop een aardige kraamhulp te krijgen. Voor ons is alles nieuw, maar toch hebben we wel bepaalde ideee. ik hoop dat deze aansluiten bij de hare en dat we dit goed kunnen bespreken. Lijkt me heel vervelend als ze aan onze wensen voorbij gaat en bijv. roept dat die navelbandjes onzin zijn, terwijl wij het graag gaan proberen. het is toch ons kind. hoop dat dit niet gaat spelen en dat ik anders assertief genoeg ben... Maar verder maak ik me niet echt druk, ga er maar vanuit dat het allemaal wel zal lopen. Groetjes
 
Terug
Bovenaan