sluitlaken en navelbandjes

Het komt steeds dichterbij...ben nu bijna 39 weken zwanger. Alles is voorbereid..het kan of een dag of nog 3 weken duren. Zo raar!
Maar waar ik over schrijf is het volgende: ik heb een sluitlaken aangeschaft (terug van weggeweest). heb hier veel positieve verhalen over gehoord. Maar graag zou ik nog wat persoonlijke ervaringen horen.
Ook wil ik graag navelbandjes gaan gebruiken, alhoewel dat steeds minder wordt gedaan ( meer kans op een mooi naveltje i.p.v zo ´n knopje). Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hallo,ik heb drie kinderen ik heb geen ervaring met een sluitlaken,maar bij alle drie wel navelbandjes gebruikt. Ze hebben alle drie een mooie navel.Wat ook zielig is dat ze dan een plak bandje op de buik plakken om het verbandje op zijn plaats te houden.Maar dat moet er ook weer af gehaald worden op zo n teer huidje.Een hele fijne kraamtijd.
 
Hoi daf.

Is zo'n sluitlaken niet een soort van corset voor na de bevalling om je buik te binden?? Als dat zo is, kan ik begrijpen dat het lekker aan zou voelen, zeker omdat je zo 'leeg' bent ineens. Maar ik zou het nooit willen gebruiken. Ik heb het idee dat je er luie buikspieren van krijgt. Je doet er zelf niets aan en verstevigd uiteindelijk niets. Zo van: je doet het af en huppa een hangbuik... haha.
Nee, het zou voor mij niets zijn. Lekker op eigen krachten doen hoor.
En ik heb bij mijn eerste niets gebruikt voor het naveltje. Gewoon goed schoon houden en van het naveltje droog en niet afgebonden te houden valt het vanzelf al. En nog binnen een week ook. Is mijn ervaring. Zie het maar als een wondeje bij jezelf. In de open lucht heelt het beter dan week in een pleister. Zelfs dan heb je een groter risico dat het vuil daaronder gaat zitten. Ik heb het advies van mijn kraamverzorgster gekregen toen dertijd. Succes nog...

liefs..