Sluitlaken gezocht

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Ik ben op zoek naar een sluitlaken.
Zo te zien zijn ze best wel duur en kan ik er niet veel geld aan uitgeven omdat er van alles op me afkomt nu. ( sta er alleen voor samen met mijn zoontje van 11)

Misschien onbeschoft, maar wie heeft er eentje over en doet er niks meer mee?

Hoi,

Even een vraag, waar heb jij in vredesnaam een sluitlaken voor nodig?
Mijn moeder vertelde dat ze die in haar tijd gebruikte maar nu? Ben heel benieuwd.
Groetjes.

Hai Ankie,

Ik heb even van een site het volgende gecopieëerd...:)

Als gevolg van de uiteenzetting van uw buik tijdens uw zwangerschap zijn de rechte buikspieren gaan wijken (diastase). Het woord 'sluit' in sluitlaken geeft het al aan: door het speciale ontwerp in combinatie met de plaatsing van de banden en de bandknoping worden de rechte buikspieren weer naar elkaar toe geduwd oftewel gesloten. Dit bevordert het herstelproces van de buikspieren.

Vandaar dus.....wil het gewoon eens proberen na de zwangersschap :)

Hoi,

Oh, ik zat al raar te denken. Het is normaal dat de buikspieren 6 weken de tijd nodig hebben om die spleet weer dicht te maken. Tot die tijd moet je ook geen heftige buikspieroefeningen doen.Het kan nooit kwaad om bijv de Mensendieck zwangerschapscursus te doen, die geven je tips mee voor oefeningen die je vanaf dag 1 kunt doen. Net zoals bij een corset, zijn juist je buikspieren geneigd om te gaan relaxen ipv hard te werken als je ze een handje helpt. Kortdurend is geen probleem maar als je juist een strakke buik wilt, kan je tijdens je zwangerschap fit door het leven gaan en na de tijd veel met de kleine lopen, is super voor je billen en buikspieren. Succes met je zoektocht.

Ik wil ook zeker een sluitlaken. In de tijd van onze moeders was het erg normaal dat je meteen na de geboorte een sluitlaken omkreeg en een tijdje plat bleef liggen. Mijn moeder schrikt van de jonge moeders die tegenwoordig bij wijze van spreken al de volgende dag op de fiets zitten. Geef je lichaam wat rust en laat alles even weer op zijn plek terecht komen, is haar devies. En ik wil haar graag geloven op dit gebied. Je hele hebben en houden wordt even tijdens de zwangerschap verplaatst en uitgerekt. Dat heeft even tijd nodig om te herstellen. Een sluitlaken is een mooi hulpmiddel.
Volgens mij is het een tijdje not done geweest om een sluitlaken om te doen maar tegenwoordig mag het weer. Ik ga er zeker voor.

Terug
Bovenaan