Sluitlaken

Hoi,

Wie van de aanwezigen die reeds eerder een kindje heeft gekregen heeft ervaring met een sluitlaken in de kraamtijd?
Heb hier verschillende dingen over gelezen en ook m'n eigen moeder was er erg lovend over, maar ben dus nog op zoek naar ervaringen van andere moeders.

Is het wat en werkt het ook een beetje?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
hoi anoniem.
ik weet niet wat een sluitlaken is, maar ik zou het wel graag willen weten. zou je wat kunnen uitleggen? of bedoel je zo'n badcape?
groetjes van mij
 
Hoi Sandy,

Een sluitlaken is voor jou als kraamvrouw. Dan wordt je buik 'ingebonden' zodat je de eerste dagen na de bevalling niet het gevoel hebt dat je buik alle kanten 'opflubbert'. Dat schijnt fijn te zijn, maar ik ben dus op zoek naar ervaringen van anderen (zowel positief als negatief).
 
Het schijnt heel goed te werken. er is echter ook een moderne variant. dat is een soort broek die ze ook gebruiken na een liposuctie (maar dan aangepast aan zwangeren) Een vriendin van mij heeft er een, het is een hele strakke broek die je onder je kleren kan dragen en die je weer in vorm schijnen te duwen. Kijk even op Pharmadirect.nl of.com.
 
Ik had er ook naar gekeken; zag 'm liggen bij Prenatal en het leek me wel prettig. Ik heb erover gevraagd, o.a. bij mijn vk maar die zei dat het niet nodig was. Ik kreeg te horen dat het slechts erg zelden voorkwam dat iemand haar baarmoeder voelde rollen in de buik na de bevalling (zoiets staat er op de verpakking).

Wat ik verder wel een belangrijk punt vond (en wat ik ook van een fysio terughoorde) is dat het niet zo verstandig is om zoiets langdurig te dragen omdat je spieren er lui van worden. Ik heb wel eens een steunband gehad voor mijn polsen of elleboog en die mocht je ook niet te lang dragen om die zelfde reden. Je hebt dus kans dat je buikspieren te lui worden om zelf je buik weer glad te trekken als ze zo sterk ondersteund worden door een sluitlaken.

Eigen ervaring kan ik echter niet geven; ben nu zwanger van onze eerste.

Succes, ik ben ook benieuwd of er anderen met eigen ervaring zijn!
 
Hi lady's, ben nu 18 wk zwanger en heb behoorlijk grote borsten gekregen van a naar c.
Nu is mijn vraag er kwam vandaag een soort van doorzichtig vocht met een beetje geel( net pus) uit mijn tepels.
Hoort dit????? Zijn mijn borsten aant voorbereiden voor de borstvoeding. Ze voelen ook heel gevoelig.
Ik kan het ook niet in 1 van de boeken vinden hoop dat jullie iets weten.
Groetjes Moniek
 
Terug
Bovenaan