sluitlaken

hallo dames,

heeft er iemand ervaring met een sluitband/laken na de bevalling en is het echt waar dat je dan eerder je oude figuur weer hebt. en waar kun je ze kopen?
 
Leonie,

Ikzelf heb em gekocht bij de thuiszorg winkel, maar hij is ook te koop bij Prenatal.

Of je sneller je figuur terug hebt betwijfel ik hoor. Dat hangt erg af van de elastisiteit van je lichaam.

Ik vond het een waardeloos ding.

1. zelf niet aan te krijgen
2. lastig als je moet plassen (ze adviseren je om onder de douche te plassen zodat je de kans op infecties verkleint, dan moet je dat ding afdoen of het wordt nat)
3. kruipt op als je in bed ligt of zit

Wat ik zelf prettig vond was gewoon een strakke onderbroek, zo'n corrigerende zeg maar. Die houdt de boel ook op z'n plek. Veel goedkoper en makkelijker.

Succes met je keuze.

Sylvie
 
Hoi,

Ik heb het sluitlaken gebruikt voor mijn bekken.
Ik heb Atrose en mocht daardoor niet traplopen en niet lopen na de bevalling zonder sluitlaken.
Wij hebben het gewoon gemaakt van een laken met banden en spelden.
Alle kraamhulpen worden opgelied om hem on te kunnen doen.
Het zit echt beroerd, maar voor mijn bekken was het heel goed, ik geloof niet dat het voor je figuur is om het weer terug te krijgen.

Bobbian
 
Ik ben zelf nooit opgeleid om een sluitlaken om te doen, een sluitlaken kan prettig zitten de 1e dagen doordat er veel ruimte in je buik is en de baarmoeder daardoor beweeglijk is. Het kan dan fijn zijn om steun te hebben aan een sluitlaken of iets straks om je buik. Sluitlaken zijn duur, je kunt beter een goede strakke onderbroek aan hebben, deze is gemakkelijk uit te doen., want het advies is idd om te plassen onder de douche, en als je BV gaat geven is het beste om iedere 3 te gaan plassen dus dat betekent dat ding zo ´n 7 a 8 keer per dag aantrekken. Alleen lukt dit niet en met een onderbroek wel. Succes met je keuze

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan