hallo
ik ben bevallen van een dochter mei 2005. ik heb een sluitlaken gebruikt. dit omdat mijn moeder het ook heeft gedaan dus vandaar dat ik de verhalen weet. dat door een sluitlaken die strak zit, dat de buikspieren in de eerste 48 uur na de bevalling opdeze manier wat strakker geduwd worden waar ze moeten zijn.
het is belangrijk om eigenlijk de 1ste 24 uur plat te liggen om een gekantelde baarmoeder te ontwijken, en je zelf rust te geven. vaak wordt dit niet gedaan en zijn de meningen anders.
mijn moeder is na de eerste zwangerschap vrij snel gana rommelen en doordat de baarmoeder even de ruimte heeft , en nog niet op zijn plek weer helemaal thuis zit, en de spieren/banden waar de baarmoeder aan vastzit nog niet gekrompen zijn. is haar baarmoeder gekanteld, en kwam daar achter toen ze een 2de zwangerschap wilde hebben. en niet lukt. bleek de ingang/uitgang van de baar moeder lag niet goed en lag totaal verkeerd opdeze manier kan je nooit kids krijgen. bloedverlies liep er wel via een omweg langs.
een openratie, gevolg, eeste 8 mnd niet aan een zwangerschap denken.
toen heeft ze hem gelijk omgedaan na de 2de bevalling
zelf heb ik zoveel; mogelijk de 1ste 24 uur plat in bed gelegen, beetje mijn hooft op 3 kussens gedaan. veder de sluitlakn goed vast en stral gedaan. vond het zelf een heerlijk gevoel, het bluddelde erg , leekwel een drilpuding toen ze er uit was. door de sluitlaken voelde ik mij slanger en zat het lekker om mij heen.
ik heb hem in mijn kraamtijd omghad, met mijn broek en shirt erover heen, dus niemand die het zag, ja de kraamverzorgde, die vond het goed, zag het bijna nooit, maar zei wel goed dat je het doet. ik ben er wel een voorstander van.
je spieren krijgen een seintje he je kan nog wat meer inkrmpen we hangen nog. bij het niet dragen van een laken denken de spieren he we staan weer strak en dan duurt het wat langer voordat je buikje kwijt bent
succes er mee