Sluitlaken

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag dames,

Misschien dat jullie mij met de volgende vraag kunnen helpen. Her en der vang ik gesprekken op over sluitlakens. Dit zou je na de bevalling sneller helpen te herstellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou er graag meer informatie over willen hebben. (behalve dan de site over deze sluitlakens zelf)

Bij voorbaat dank,

Roebertha
3 maanden zwanger van de eerste

hallo

ik ben bevallen van een dochter mei 2005. ik heb een sluitlaken gebruikt. dit omdat mijn moeder het ook heeft gedaan dus vandaar dat ik de verhalen weet. dat door een sluitlaken die strak zit, dat de buikspieren in de eerste 48 uur na de bevalling opdeze manier wat strakker geduwd worden waar ze moeten zijn.

het is belangrijk om eigenlijk de 1ste 24 uur plat te liggen om een gekantelde baarmoeder te ontwijken, en je zelf rust te geven. vaak wordt dit niet gedaan en zijn de meningen anders.

mijn moeder is na de eerste zwangerschap vrij snel gana rommelen en doordat de baarmoeder even de ruimte heeft , en nog niet op zijn plek weer helemaal thuis zit, en de spieren/banden waar de baarmoeder aan vastzit nog niet gekrompen zijn. is haar baarmoeder gekanteld, en kwam daar achter toen ze een 2de zwangerschap wilde hebben. en niet lukt. bleek de ingang/uitgang van de baar moeder lag niet goed en lag totaal verkeerd opdeze manier kan je nooit kids krijgen. bloedverlies liep er wel via een omweg langs.

een openratie, gevolg, eeste 8 mnd niet aan een zwangerschap denken.
toen heeft ze hem gelijk omgedaan na de 2de bevalling

zelf heb ik zoveel; mogelijk de 1ste 24 uur plat in bed gelegen, beetje mijn hooft op 3 kussens gedaan. veder de sluitlakn goed vast en stral gedaan. vond het zelf een heerlijk gevoel, het bluddelde erg , leekwel een drilpuding toen ze er uit was. door de sluitlaken voelde ik mij slanger en zat het lekker om mij heen.

ik heb hem in mijn kraamtijd omghad, met mijn broek en shirt erover heen, dus niemand die het zag, ja de kraamverzorgde, die vond het goed, zag het bijna nooit, maar zei wel goed dat je het doet. ik ben er wel een voorstander van.

je spieren krijgen een seintje he je kan nog wat meer inkrmpen we hangen nog. bij het niet dragen van een laken denken de spieren he we staan weer strak en dan duurt het wat langer voordat je buikje kwijt bent

succes er mee

Hoi Roebertha,

Ja ik begreep dat de sluitlakens weer in gaan komen.....ik moet zeggen dat ik er blij mee ben hoor....lekker zo'n stevig laken om je heen.Vroeger gebruikten ze het altijd he.

Als je last van je bekken in de zwangerschap hebt kun je ook goed slapen met een sluitlaken om hoor...geeft stevigheid met omdraaien enzo.

Succes.

Gea
(32 wkn en 4 dgn)

Vorige zwangerschap heb ik hem niet gebruikt, toen had ik begrepen dat het juist niet goed was voor je buikspieren. Maar ik heb me de hele eerste week eigenlijk rot gevoeld bij die blubberbuik. Dit keer ga ik dus echt een sluitlaken gebruiken, ik vond het zo raar dat losse vel toen....

Groetjes
Wasabimammie!

hoihoi

mag ik vragen waar je zoiets kan halen of krijgen ik ben er ook wel geintereseert in.

ik hoor het graag
groetjes willeke

De Prenatal verkoopt ze niet meer. Ik werd verwezen naar de zorgwinkel waar je ook je ondersteek enzo huurt.

Groetjes
Wasabimammie!

hoi,

ook ik heb een sluitlaken gebruikt na mijn eerste bevalling.
de kraamhulp had hem nog nooit gezien en nog nooit omgedaan. lekker handig was dat.
het gaf wel lekker steun.
ik las laatst in een blad dat er nu een soort sluitbroekje te koop is, die ook dezelfde steun geeft, dat is veel handiger als je naar de wc moet.
bovendien ben je dan veel minder hulpbehoevend omdat je die zelf aan en uit kunt doen.
ik zal die ook zeker aan gaan schaffen.

gr.

een sluitlaken lijkt mij ook ideaal en ga het zeker zelf ook proberen.

volgens mij kun je wel het een en ander vinden op sluitlaken. nl?   of typ het woord sluitlaken effe in bij google. Er is aan winkel in amsterdam die ze verkoopt (www.motherwear.nl). Maar je kunt ze daar ook via internet bestellen. Ik zag trouwens dat ze ook 2e hands worden aangeboden op sites zoals martplaats e.d.

succes ermee!

Terug
Bovenaan