Sluitlaken

Hallo allemaal,

Zijn er hier moeders die ervaring hebben met een sluitlaken? Het lijkt mij namelijk wel fijn, zeker bij het omdraaien in bed (en als je uit bed bent natuurlijk ook). Ik hoor graag jullie reacties. Ik ken de website van motherwear al, maar ben benieuwd naar verhalen uit de praktijk.

Groetjes, Marisa

Ik heb geen ervaring met een sluitlaken, maar heb na mijn eerste twee bevallingen meteen "corrigerend" ondergoed gedragen. Zo'n slip die hoog de buik "inbindt" (komt een beetje op hetzelfde neer)

Ondanks mijn enorme buiken (kindjes van 9 pond en veel vruchtwater) was de buik snel weer in normale proporties. Ik heb inmiddels al weer twee slips gekocht en ben van plan dit na de derde bevalling weer te gebruiken. Ook handig voor onder je kleding. Je past net iets sneller weer je oude broeken, tot alles weer in vorm is....

Het was er zo één als hieronder. Ik wil hier alleen niet mee zeggen dat dit een goede vervanging is voor een sluitlaken of iets dergelijks. Ik heb er echt geen verstand van. Ik heb dit geheel op eigen verzinsel gedaan en bij mij is het bevallen.

Hoi,
hier een kersverse moeder die een sluitlaken draagt. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en bij dit ziekenhuis deden ze er niet aan. Ondanks dat ik er zelf 2 bij had. Na 2 nachtjes was ik thuis en ben ik een sluitlaken gaan dragen in overleg met de kraamhulp. Ik vind het een superding. De eerste dagen droeg ik hem dag en nacht en na een week alleen nog overdag. Verder moet je wel gewoon buikspieroefeningen gaan doen, want het is geen vervanger om je spieren weer op orde te krijgen. Puur een ondersteuning. Ik vind het lekker dat er meteen weer meer model in je lijf zit en ik ben al behoorlijk strak aan het worden. Alleen de onderbuik nog niet helemaal. Ik merk ook echt dat het sluitlaken elke dag weer een stukje strakker kan. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er uit had gezien als ik het niet om had gedaan. Je kan een sluitlaken kopen bij de thuiszorgwinkel, maar ook makkelijk zelf maken van een stuk laken met klitteband. Of gewoon een grote badhanddoek (70X140)  strak om je buik spelden. Dat heeft mijn vriendin gedaan en die was ook weer snel in model. Dus het helpt goed.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Het lijkt mij ook heerlijk, vooral omdat dan niet al je organen gaan liggen 'rollen' als je je omdraait in bed of zo. En de ondersteuning lijkt me erg fijn. Dat het je figuur helpt, is natuurlijk mooi meegenomen, maar ik moet zeggen dat dat voor mij niet het allerbelangrijkste is. Alvast bedankt voor jullie reacties en hoop dat er nog meer komen!

Groetjes, Marisa

nou, een oudere vriendin van me raadde het me sterk af
het voegde volgens haar niets toe, gewoon rust houden en langzaam weer beginnen met rechtop zitten leek haar veel beter. ze is verpleegkundige, dus ze weet ook wel waar ze het over heeft.
Miep

Terug
Bovenaan