sluitlaken

Hoi,

Wie van de aanwezigen die reeds eerder een kindje heeft gekregen heeft ervaring met een sluitlaken in de kraamtijd?
Heb hier verschillende dingen over gelezen en ook m'n eigen moeder was er erg lovend over, maar ben dus nog op zoek naar ervaringen van andere moeders.

Is het wat en werkt het ook een beetje?
Alvast bedankt voor de reacties.

Hoi,
Ervaring met sluitlaken heb ik niet, maar ik heb er wel 1 gekocht en ligt dus klaar in het ziekenhuiskoffertje. Ik vond het wel duur eigenlijk; € 29,95 bij Prenatal. Maar ook ik heb er zoveel lovende dingen over gehoord dat ik het er maar op gegokt heb! Ik ben deze week uitgerekend, volgens de gynaecoloog op 3 mei, volgens eerdere berekeningen op 8 mei, dus ik kan ook snel vertellen hoe het sluitlaken is bevallen! Als ik er aan denk zal ik het nog hier op de site vermelden! Sylvia

Goede hemel, wat een bedrag. Toen mijn 3e geboren werd had ik een enorme 'schuddebuik.' De verloskundige heeft toen een flinke badhanddoek genomen en die als sluitlaken gebruikt. Gewoon met 3 veiligheidsspelden vastgezet. En na 24 uur heb je het echt niet meer nodig hoor. Het geeft even wat extra steun en ik vond het toen heel prettig. Maar als je een oud laken verknipt of ook een handdoek neemt ben je heel wat goedkoper uit en net zo effectief.

Mijn schoonmoeder heeft het ook steeds over dat ze een sluitlaken gebruikte na haar bevallingen!
Ze had al voorgesteld om er een voor mij te kopen, maar ik weet niet of ik het zal gebruiken, je hoort er voor de rest nooit zoveel over!

Ik zou dus ook graag meer ervaringen horen!

Vroeger werd het altijd gebruikt, zeg maar in de tijd van onze moeders. Daarna was het ineens uit den boze omdat je spieren dan lui zouden worden. Nu komt het langzaam maar zeker weer steeds meer terug. Bij mijn vorige kindje (1,5 jaar geleden) kon ik alleen nog maar sluitlakens op een speciale Internetsite bestellen, maar tegenwoordig kun je ze weer gewoon bij de Prénatal krijgen.
Omdat ik de vorige keer een keizersnede heb gehad, kon ik het niet gebruiken. (hoewel ik het toch een keer heb geprobeerd, maar dat zat i.v.m. de wond wel erg onprettig) Wie weet deze keer. Ik kan me wel goed voorstellen dat het fijn is!

Groet Johanna

Hallo,

Ik ben 4 weken geleden bevallen van mijn zoon. En ook ik had een sluitlaken gekocht.
Maar helaas heb ik hem maar 1 avondje om gehad. Je mocht hem namelijk de hele dag en nacht om hebben en het voelt ook allemaal wel stevig en goed ondersteunend. Maar ik gaf borstvoeding en ik had al problemen met het aanleggen, maar met die sluitlaken om lukte het helemaal niet. Ik kon niet goed voorover zitten want mijn rug bleef natuurlijk helemaal recht. Dus toen lukte het voeden niet. Erg jammer ik heb hem dus voor niks gekocht.
groetjes tamara

Terug
Bovenaan