Sluitlaken

Hoi hoi,

met een sluitlaken heb ik geen ervaring, maar wel met een sluitband. Die  leek mij  net iets makkelijker, omdat je die zelf om kunt doen. Bij een sluitlaken moet je toch vaak  de hulp van een ander vragen.
Mijn ervaring is positief. Ik vond het makkelijk om doen en het zat niet vervelend. Eigenlijk wel fijn. Ik had het voornamelijk gekocht, zodat ik mijn baarmoeder niet zou voelen rollen in mijn buik (zoals ik had gehoord). Heb dit ook niet gevoeld, maar heb het niet echt  zonder geprobeerd en weet dus niet het verschil van met of zonder. Het was ook wel fijn dat die alles bij elkaar hield, zodat je  geen 'los' gevoel van je buik hebt nadat de kleine eruit is.
Ik beveel het dus van harte aan. Maar of je een sluitlaken of een sluitband kiest moet je zelf weten.

Hopenlijk heb je iets aan mijn ervaring.

Liefs,

Hoi,

Ik heb geen ervaring met een sluitlaken of sluitband maar heb ook niet dat lege gevoel na de bevalling gehad. Wist niet eens dat je dat kon hebben, zoals mijn voorganger het beschreef.
Gewoon ff aan de vk anders vragen wat haar ervaring is.

gr

Ik had het niet, maar als ik nog eens een tweede krijg dan ga ik daar zeker over nadenken. Ik had na de bevalling iedere keer dat ik me omdraaide in bed het gevoel alsof mijn hele buikinhoud van links naar rechts viel. Heel vervelend.

Hoi,
Ik ben erg positief over het sluitlaken! Zeker de eerste dagen na de bevallling heb je zo'n 'flubberbuik'. Erg vervelend gevoel vond ik dat. Met het sluitlaken voelde ik me een stuk beter. Nadeel is wel dat je iemand (in mijn geval de kraamzorg) nodig hebt om deze om te doen. Ik wist niet dat er ook een sluitband bestaat, maar die zou ik de volgende keer zeker overwegen!
Groetjes, Patricia

ik heb hem niet gebruikt..
maar mijn kraamverzorgster was er juist niet positief over, omdat je lichaam niet goed kan herstellen doordat je het 'afknelt'.

Ligt volgens mij ook aan de manier waarop je bevallen bent..

Ik heb het bij de eerste ook niet gebruikt maar wil er na deze zwangerschap zeker een gaan gebruiken.      
Ik wil een Belly Bandit gaan kopen, schijnt echt te helpen mits je hem 6-8 weken 23 uur per dag vanaf 24 na je bevalling gaat dragen.
Zelf al heb je een keizersnee gehad het versneld het geneesingsproces zeggen ze.
www.bellybandit.nl

Van Anita heb je een soort slip (ben even vergeten hoe ie heet) die kan je aantrekken met van die haakjes, aan de zijkanten. Hij heeft een verstevigt buikdeel, heel prettig. Zeker in het begin als je gaat lopen. Ik heb hem gebruikt na de keizersnede(s)

Een aanrader!

Terug
Bovenaan