Sluitlaken

Hoi!

Is er iemand die ervaring heeft met een sluitlaken?

De bevalling duurt nog een tijdje maar het lijkt mij erg prettig en zinvol (voor baarmoeder en ingewanden en figuur) om daarna een sluitlaken te gaan dragen.

Groetjes.

hoi hoi,

ik heb er ook overna gedacht maar bij nummer 1 ben ik met een kz bevallen en waarschijnlijk nu weer.. MAAR ik heb wel na een tijdje een speciale onderbroek gekocht.. eentje die extra steun geeft.. ik heb dat ding gekocht bij een lingerie zaak..
mijn idee is best positief over een sluitlaken.. ik zou het misschien ook wel doen als ik niet weer een kz zou krijgen....

vraag het anders gewoon ff na bij je verlosk.. dit hoor ik dan ook weer graag..als je dan ook wil vragen wat te doen bij kz.... haha

liefs Annemieke

Hoihoi,

Ik ben  Suus en was  even aan het "buurten". Ben zelf in oktober uitgerekend van onze 4e. Ik heb  na de bevalling van  onze 3e een sluitlaken gebruikt en dit is mij zeer goed bevallen. Bij de oudste 2 was ik een stukje jonger ( ze zijn 11 en 9), maar bij onze jongste ( nu 15 maanden) had ik het idee dat moeder natuur misschien iets minder lief zou zijn voor mijn buik. Ik was namelijk wel 20 kilo zwaarder toen ik zwanger raakte van de derde. Het sluitlaken gaf mijn rollen echt steun wat wel een lekker gevoel was. Vooral als je op je zij draait. Maar ook rug en bekken krijgen wat extra steun. Ik heb het laken zo'n 3 dagen gebruikt.
Ik denk dat je het gewoon moet proberen en als het niet bevalt heb je he zo weer af.

Groetjes,

Suus

Je kunt advies vragen bij de verloskundige praktijk dat heb ik gedaan bij m'n 1e zwangerschap.

Ik heb hierover uitleg gekregen bij de fysio waar ik het kon lenen/ huren voor 10 euro.

Na de bevalling heeft de kraamhulp het omgedaan en vervolgens kon ik er nauwelijks mee bewegen. En juist dan besef je dat je heel veel beweegt!! Ik kon het zelf niet omdoen voor goed resultaat, dus zou mijn man het elke keer moeten vastmaken.
Het is zonder te gebruiken na 10 dagen terug gegaan...

En toch zat het heerlijk!!!

Hoop dat ik je niet ontmoedigd heb

Groetjes Fleur

Bedankt voor de reacties!
Ik ben vergeten mij vk te vragen maar heb toch hier en daar positieve reacties gehoord. Er is naast een sluitlaken ook een sluitband. Ik ga in ieder geval een van de twee aanschaffen.

Liefs Babette.

Ik haal dit onderwerp maar weer even naar boven, want mijn fysio raadde me aan vanwege mijn bekkeninstabiliteit een sluitlaken te kopen voor na de bevalling. Is er iemand die er al een gekocht heeft, en zo ja waar?

Terug
Bovenaan