smaakpolitie

Ik weet niet of jullie dat programma kennen de smaakpolitie? maar wat je daar ziet, je durft bijna niet meer uit eten te gaan, echt smerig, zeker nu ik zwanger ben vind ik het best wel eng! Hebben jullie dat ook? In heel veel voeding zit de ecoli-bacterie= poepbacillen, dat komt omdat mensen hun handen niet wassen als ze naar de toilet zijn geweest, ik vind het zo smerig, echt vies.

gr. Edith
 
Hai Edith,

Dat valt allemaal best wel mee. De smaakpolitie zoekt ook precies daar waar ze er bijna vanuit kunnen gaan dat het mis is, zoals het buitenland, markten en shoarmatenten. In een gewoon restaurant valt dat best mee. Een horeca bedrijf heeft zicht te houden aan hele strenge regels (haccp) en wordt regelmatig gecontroleerd door de keuringsdienst van waren.
Met alle strenge regels die de horeca zijn opgelegt denk ik dat het bij veel mensen thuis minder schoon is als in de horeca.
Ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Lekker uit eten gaan.

Groetjes,

Mariska
 
Ik kijk ook altijd naar de smaakpolitie en zit dan echt te gruwelen.
Ook gisteravond weer, in zo'n chinees restaurant...jakkes..
Maar heb je ook gezien wat er allemaal in je vaatdoekjes zat??

Denk dat je gewoon moet uitkijken waar je uit eten gaat.
Zelf ben ik altijd heel voorzichtig met rauwkost enzo in restaurants.

Groetjes petra (21 weekjes en 6 dagen)
 
hoi
ik kijk er ook vaker naar. en ik vind het ook echt walgelijk. maar het is meestal in van die shoarma tentjes enzo. daar ga ik maar niet meer zo gauw heen, of ik moet echt weten dat het heel goed is weet je.
en verder naar gewonen restaurants ga ik echt nog wel naar toe hoor. ik ben er nog nooit ziek van geworden dus dan hoop ik nu ook niet.hihi
groetjes van sandy
 
Ik ben zelf toen ik net 12 weken zwanger was ziek geworden van vlaai die we op het werk hadden. 10 collega's waren ook ziek. Ik heb anderhalve dag echt super liggen overgeven en had diaree tegelijkertijd. Omdat ik natuurlijk thuis was wist ik niet dat iedereen die de rijstevlaai gegeten had precies hetzelfde had. Was zeer onprettig. Ik heb toen ook mijn dokter in het ziekenhuis gebeld en mocht langskomen voor een echo en alles was goed met de kleine. Maar schrikken is het wel. De vlaai was afkomstig van een bakker waar we al drie jaar zeker twee keer per maand vlaai van hebben. Hele nette bakkerij verder. Dus je hoeft in zo'n zaak niet eens een smeerkees te zijn maar dan kan er toch iets misgaan.

groetjes, Jane 18 weken
 
Ja, vies he?! Je zou bijna niet meer uit eten durven. Het is echter niet alleen in restaurants zo. Het schijnt dat het vaatdoekje in je eigen keuken vaak ook enorm vol bacterieën zit. Iemand maakte ooit de vergelijking dat je een biefstukje net zo goed op je toiletbril kunt leggen. Dat zou misschien nog schoner zijn dan je aanrecht, omdat je dat veel vaker met chloor schoonmaakt.

Je moet maar eens nagaan hoe vaak je nou eigenlijk ziek bent geworden van uit eten gaan. Ik volgens mij één keer van mosselen of zo. Dus, vergeet dat programma en blijf lekker genieten.

gr. m
 
Hoi ook ik wil even reageren.
het is inderdaad smerig maar ze zoeken die plekken echt uit. Het gaat vaak over de buitenlandse tenten en chinezen. Nu is het echt niet zo dat ze allemaal slecht zijn er zijn ook slechte gewone restaurants.
Thuis kan er ook iets gebeuren want thuis werk je ook vaak niet hygienisch. Denk eens aan de kip die je snijdt op een plank en daarna , misschien spoel je de plank ff af, er iets anders op snijd, dan kan er zo iets gebeuren. Je kan best uit eten gaan maar kijk gewoon waar je gaat, en kijk hoe het er binnen uit ziet. Dit zegt wel niet alles maar kan je helpen om te bepalen of je er gaat eten.
De meeste zaken zijn gewoon goed wat ze worden echt regelmatig gecontroleerd. De smaakpolitie zijn niet eens mensen met verstand er van. Bij de keuringsdienst van waren zijn ze niet echt blij met het programma.
Weet je wat nog lastiger is een man die bij de keuringsdienst werkt en dan bepaalde dingen niet mogen kopen bij bepaalde winkels of dat hij toe kijkt hoe je je eten maakt .
Dat heb ik gehad toen ik zwanger was want mijn man werkt bij de keuringsdienst en wij gingen echt wel uit eten.
Kijk uit wat je besteld en neem geen rauwe producten , geniet er van nu het nog kan.
 
Terug
Bovenaan