Smakken/tong uitsteken

<p>Hoi, </p><p>Onze zoon van bijna 6 weken doet de laatste dagen wat aparts; regelmatig het mondje open en dan ook de tong uit steken en soms beetje smakken.</p><p>Honger is het niet want hij heeft dan bijv. uurtje geleden nog de fles gehad.  Hij is verder gewoon tevreden en een heeeerlijk kind? </p>

Waarschijnlijk heeft hij gewoon ontdekt hoe hij zijn tong kan gebruiken .. kan zo zijn dat hij binnenkort zn handjes in zn mond wil stoppen. 

Smakken kan dan wel een teken van honger zijn, als hij fles voeding krijgt kan je die misschien wat ophogen 

Dat van misselijk zijn heb ik ook wel eens gehoord. Bij onze zoon klopt het wel. Hij doet het dan alleen niet icm smakken. Dat doet hij wel als hij nog honger heeft direct na z'n fles. Alsof hij wil zeggen, dat smaakt naar meer. 

Mijn dochter van 9 weken doet dit ook. Heb het de kinderarts gevraagd en volgens hem hoort dit bij baby’s. Echter heeft mijn dochter ook verborgen reflux en zit ze niet heel lekker in haar vel (veel krampen, drinkt weinig). 

Mijn dochter (nu 17 weken) heeft dit ook, volgens de kinderarts komt dit omdat de voeding dan weer even naar boven komt. Ze heeft een milde vorm van verborgen reflux. Hier begint het meestal zo'n 30 /60 minuten na de fles. Kan verder geen kwaad voor zover ik weet. Wel word het erger als we haar te snel neerleggen dus ze blijft minimaal 30 minuten overeind na de fles. 
Je mag met dit soort vragen volgens mij ook altijd het consultatiebureau bellen , zij kunnen je misschien meer vertellen. Ons werd iig toen geadviseerd om nutriton te geven, maar daar hebben wij uiteindelijk vanaf gezien aangezien ik de kwaaltjes niet erg genoeg vind.
Succes! 

Terug
Bovenaan