Smargje

Hoi Meiden,

Loop eigenlijk al een paar dagen met wat vraagjes rond, misschien weten jullie hier iets van.

Ik sta onder begeleiding van ziekenhuis al ongeveer half jaartje. ivm onderzoeken en IUI. Bij mijn echo paar dagen geleden vroeg dus de assistente of ik onder begeleiding van ziekenhuis wilde blijven of naar een VK.Ik heb toen gezegd van nou ik blijf wel onder begeleiding van ziekenhuis, dacht eigelijk van net zo makkelijk en alles bij de hand, wil ook in ziekenhuis bevallen en waarschijnlijk ook vruchtwaterpunctie of vlokkentest maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.

Weten jullie of er verschil is tussen "werkwijze" ziekenhuis of VK? Want ik begin nu beetje te twijfelen van dat ik denk dat VK persoonlijker is dan ziekenhuis, heb geen idee hoor maar dat is gewoon een gedachte.

Liefs Smargje
 
Hoi,

Ik ben zelf onder controle bij het ziekenhuis. Ik heb een super dokter, ze legt alles heel erg goed uit en maakte tot een week of 22 elke controle een echo.

Ik ben ziek geweest toen ik nog niet zo lang zwanger was en een aantal weken erna gevallen, mocht ik direct langskomen voor extra echo's. Ik heb er denk ik al zo'n 10 gehad in totaal. Ik vond dat zelf erg prettig want alhoewel ze vaak maar 5 minuutjes duurden, ik had toch even de kleine gezien en gezien dat het hartje klopte.

Ik zou het zelf niet anders willen, helemaal niet als ik lees hoe andere dames hier op het forum afgescheept worden als ze zich ergens zorgen over maken of een bloeding ofzo hebben. Ik weet zeker dat mijn dokter mij in veel gevallen wel onderzocht zou hebben en een echo gemaakt zou hebben.

Misschien dat dames die wel bij de vk op controle moeten een andere mening hebben. Maar afgaande op de verhalen die ik hier gelezen heb, heb ik het gevoel dat ik super goede zorg krijg in het ziekenhuis en dat ze er echt alles aan doen om onzekerheden weg te nemen.

groetjes, Jane 37 weken
 
Hoi Hoi

ik denk dat iedereen het anders ervaart. Ik heb de eerste periode onder begeleiding van de VK gelopen, waarna ik met ongeveer 30 weken doorverwezen werdt naar het ZH ivm hoge bloeddruk.

Ik vond het ZH onpersoonlijk, had ook elke keer een andere arts. Als ik me zorgen maakte belde ik het ZH en duurde het lang voordat ze je dossier hadden of wisten niet goed wat te doen, Ze kennen je niet (in mijn geval dan)

Nu ben ik weer terug bij de VK en daar kan ik gewoon voor mijn gevoel eerder bij terrecht de drempel is veel lager en het contact veel persoonlijker. Ze zien me als een persoon (ze weten dus wie ik ben) en in het Ziekenhuis zien ze me als nummer. Nee ik ben dik tevreden met me VK. Maar ik denk dat iedere het anders ervaart en het ook ligt aan het ZH of VK praktijk.
 
Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad heel verchillend, heb toch besloten om onder begeleiding van ziekenhuis te blijven. Krijg 6 september mijn 2e onderzoek bij gyn en wederom een echo in ben dan pas 9 weken en vind dat inderdaad heel fijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het ZH tot nu toe ook vrij onpersoonlijk vond maar het zo goed onder controle staan maakt voor mij dan weer veel goed.

Heel veel geluk en gezondheid de komende tijd.

Smargje
 
Terug
Bovenaan