Smeerkaas

He hallo dames,

Ben aankomende vrijdag alweer 11 weken zwanger en voel me goed!!!
De eerste weken, nu natuurlijk nog steeds wel pril, echt kotsmisselijk sóchtends, overgeven en de hele dag een weeig gevoel op de maag. Niet lekker dus....
Nu sávonds erg moe en lig dus al om een uurtje of 8/9 heerlijk onder de wol en slaap dan tot half 7!!! Wat een heerlijkheid. Verder voel ik me prima, maar ben wel al erg gegroeid en heb al een behoorlijk buikje. Iedereen zegt het ook "wat heb jij al een mooie buik zeg!!!! en dat al voor bijna 11 weken!!!"Ben er supertrots op eigenlijk hahahaahha. Hebben meer meiden dit???

Maar nu mijn vraag hahahahaha.
Ik ben gek op smeerkaas tijdens mijn zwangerschap, mag ik dit wel hebben????

Ik hoor het wel!!!!!!!!

Dikke kus Kim 10w en 4dagen zwanger

Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd!!!!! Genietse naast de misselijkheid!!!

Oooh ik heb kuipjes vol gegeten van de smeerkaas, kan en mag gewoon. Franse kazen enzo moet je mee uitkijken zoals bekend is zoals brie, schimmel etc. Ben ff de termen kwijt iets met au lait kazen of zo....
heb het even voor je opgezocht, als ik je antwoord geef moet ik het wel volledig doen.
Als je tijdens je zwangerschap een besmetting met de listeria-bacterie oploopt, kan dat inderdaad schadelijke gevolgen hebben voor je baby. Deze bacterie komt van nature voor op rauwe producten. Dat is normaal gesproken geen probleem. Ook niet voor zwangeren. De bacterie moet nl. eerst flink uitgroeien voor hij kwaad kan. Op verse, reauwe, onverwerkte producten zoals rauwe groente, melk, vlees en vis lukt het de bacterie niet. Waar hij wel in kan uitgroeien zijn zachte kazen die van rauwe melk zijn gemaakt.
Deze kaassoorten zijn te herkennen aan de aanduiding AU LAIT CRU op de verpakking. Staat er niks op, geniet er dan lekker van. Als je rauwe melk van de boer wilt drinken, kook deze dan eerst zo worden de bacterien gedood.
Wil je rauwkost eten, was die groente dan goed en eet hem vers. Bewaar geen restjes.
Ook andere voedingsmiddelen moet je niet al te lang bewaren, omdat listeria een van de weinige bacterien is die buiten de ijskast ook goed kan groeien.
Gewoon hygienisch met je voedsel omgaan.

DUS smeerkaas no problemo.....
trouwens wil je kaas van bijv. een echte kaasboer gewoon vragen of ze de kaas behandeld hebben tegen bovenstaand bacterie. Wij hebben hier een kaasboerderij waar ze dit gebruiken waardoor ik heeeeeeeerlijke kaas van hun gewoon kan eten.

smikelse

gr
Funkymum

Terug
Bovenaan