Smeersels tijdens de zwangerschap

<p>hoi lieve dames,</p><p>inmiddels ben ik 6 weekjes zwanger en geniet ik volop!</p><p>wel ben ik enorm bang voor een zwangerschapsmasker oid. </p><p>Welke (dag)creme met spf gebruiken jullie en welke creme gebruiken jullie voor je buik om de striae te beperken?</p><p> </p>

Voor m'n gezicht gebruik ik gezichtszonnebrandcrème factor 30 van nivea ipv dagcrème.  
Op m'n buik smeer ik intens voedende crème voor gezicht en lichaam van nivea. Het gaat erom dat je je huid soepel houdt voor als je buik straks begint te groeien. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik gebruikte voor mijn gezicht Louise Widmer sun protection gezicht spf 30
mijn buik smeerde ik met mama crème van Etos 

Ik gebruik de mama creme van de etos voor striae vind dit een hele fijne smeersel .
En met een zwangerschap  masker de een heeft er aanleg voor en de ander niet. Je kan dit checken door een kwartiertje  in de zon te gaan zitten en daarna te kijken of je vlekjes op je huid krijgt had ik gelezen 

Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en heb geen last van zwangerschapsmasker. Ik ga gewoon nog elke week naar de zonnebank :p  tis maar 50 tot 75% van de vrouwen die er last van krijgt dus k zou me dr niet te druk om maken 

Ik gebruik gewoon een dagcreme met spf, en als ik veel in de zon ben factor 50 speciaal voor het gezicht (glimt niet zo). Zwangerschapsmasker ontstaat door pigment en gaat niet meer weg, dus ik zou voorzichtig zijn. Buik smeren doe ik met vanalles, maar meer omdat het fijn is, want striae voorkom je er niet mee. Dat komt namelijk vanwege een snelle groei van de buik, waardoor het onderhuids bindweefsel het niet trekt. Die onderhuid bereik je niet met creme. Of je striae krijgt hangt vooral af van je genen en hoe je buik groeit. Een gehydrateerde huid voelt wel prettiger..

Ik gebruik Inna Suncare Face factor 50, speciaal om zwangerschapsmasker te voorkomen. Al denk ik dat het hetzelfde effect heeft als een ‘gewone’ zonnebrand. In ieder geval wijs om elke dag te smeren. Ik gebruik het ook i.p.v. dagcreme, onder mijn make-up. 
Helaas heb ik al een zwangerschapsmasker van mijn eerste zwangerschap. Deze kreeg ik pas na de zwangerschap... vast nog door de hormonen ofzo. 
Voor de buik heb ik Biodermal, maar striae voorkom je nooit.

Terug
Bovenaan