smeren

Even een vraagje:

Ik heb me ooit laten vertellen dat je je Vagina goed moet insmeren de hele zwangerschap om uitscheuren te voorkomen?Heeft iemand hier ook van gehoord ?

En ik vind de zwitsal erg stinken..iemand een andere lekkere  creme in de aanbieding voor buik en borsten?

Hoi pien,

dat insmeren van de vagina heb ik zelf nog nooit van gehoord maar zou best kunnen hoor..

Ik zelf smeer mijn buik,borsten en zelfs de rest van mijn lichaam in met de amandel huidolie van kruidvat trekt snel in en houdt de huid lekker soepel en zacht.
En geen vieze geurtjes haha

liefs Masrya

Misschien bedoel je Weleda perineumolie.
Deze mag je vanaf week 34 4 x per week inmasseren rond je vagina en perineum.
Het maakt het weefsel soepel waardoor je minder kans op inscheuren zou hebben.
Ik heb het al klaar staan, en kan volgende week beginnen.
Baad het niet, dan schaadt het niet, denk ik maar zo. Bij alledrie mijn eerdere bevallingen ben ik flink geknipt omdat ik dreigde in te scheuren.(op een eerdere knip)
Mocht het nu dus niet zijn, dan weet ik dat het spul geholpen heeft.
Ik zou niet met allerlei andere middeltjes gaan experimenteren hoor, dit ivm je zuurgraad in je vagina.

een vriendin smeerde nivea creme maar is dit wel goed?
wat raden jullie haar ( of mij als ik het nodig ga hebben) aan als je niet tegen sudocreme kan en toch wil smeren omdat het rood is?

perineumolie is inderdaad vanaf week 34. helaas heb ik een knip gehad dus weet niet of het geholpen heeft de vorige keer. maar ga het straks weer gebruiken, baat het niet dan schaadt het niet, toch?

en voor je buik kan ik je weleda zwangerschapsolie aanraden. ik heb het de vorige keer vanaf week 16 ofzo gebruikt en geen enkele striae overgehouden aan mijn zwangerschap! gebruik het nu weer.
vergeet ook niet je borsten, billen  en, heel belangrijk, je onderrug tot aan je schouderbladen ermee  in te smeren (het gewicht van de je buik gaat nl. aan de huid op je rug trekken en anders krig je daar alsnog striae).

succes!

@sweetygirl: de meeste nivea producten zijn geparfumeerd en dus niet geschikt voor je vagina. Je kunt zinkzalf gebruiken en Bepanthen kan volgens mij ook.

Als je vagina erg rood en geirriteerd is, komt dit waarschijnlijk niet door de zwangerschap, maar wellicht door een infectie. Dan moet je dus even naar je huisarts.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan