Smeren

Nu mijn buik steeds groter wordt, gaat mijn huid toch wel een beetje trekken af en toe. Aan het einde van de dag staat mn buik soms  helemaal strak. herkennen jullie dat?

Ik smeer de laatste weken wel braaf met bodylotion of olie, maar ik vraag me toch wel af of die speciale spulletjes misschien beter zijn. Wie heeft er ervaring mee? Helpt het smeren? En wat gebruik je dan precies?

Of heeft iemand misschien een hele andere tip?

Groetjes, Dolly (29 wk, 1 dg)

hai dolly,
ik smeer me in met vaseline parafine; heel vettig en anti jeuk want dat trekken kriebelt wel eens.
verder denk ik dat het niet helpt tegen bv. striae omdat dat te maken heeft met de rekbaarheid van je huid. dat is genetisch dus kan je er ook niets aan doen...

groetjes
hilal
30w2dg

Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik flink gesmeerd met buikbalsem van Zwitsal. Speciaal tegen striae...nou...je moet mijn buik eens zien!!
In de laatste weken groeide mijn buik zo enorm snel, daar hielp geen creme of wat dan ook tegen (er kwam dan ook een 9 ponder uit mijn buik, haha)
Nu smeer ik alleen als mijn buik droog aanvoelt en niet vanuit een illusie dat ie er ooit nog mooi en streepvrij uit gaat zien.
Maar gelukkig ben ik geen bikini-fan.
En bovendien: ik ben reuze trots dat er (bijna) 5 kids in mijn buik gegroeid hebben. Daar heb ik wel wat vlekken en strepen etc voor over.
Mijn man heeft er gelukkig ook geen problemen mee .

Liefs Manda 27 wk

Hoi hoi
Ik heb nooit met speciaal spul gesmeerd. Was erg dik, maar geen striem te zien tot de bevalling. Toen heb ik zoveel kracht gezet dat ze er spontaan toch kwamen.
Zoals al iemand had gezegd het heeft gewoon te maken met je huid.

groetjes Daniela

ps van de zwitsal mama lijn kreeg ik juist jeuk

Terug
Bovenaan