smet of eczeem in nek..

hallo allemaal..
mijn zoontje van 7,5 maand, heeft vaak last van smet of eczeem-achtig plekjes in zn hals...hij is vrij dik, dus logisch dat er smet ontstaat...maar vanochtend zag ik, toen ik hem in bad deed, dat hij er aan gekrabd heeft, er zat een bloederig plekje...wat kan ik nu doen? ik las al over zinkzalf en vaseline en sudocreme...ik smeer er eigenlijk altyd een beetje zinkzalf op en heb nu vaseline geprobeerd...maarja..wat helpt dan tegen de kriebel? alvast bedankt!
 
Dit heb ik zelf ook eens gehad met mijn dochtertje. Het komt vooral omdat je na het in bad doen de huid niet droog (genoeg) maakt. Als je dat toch doet en de rode plekken blijven dan kan ik je adviseren om sudocreme te gebruiken bij mijn dochter waren de plekken op twee dagen helemaal weg. Zinkzalf is voor zo iets absoluut niet goed omdat er in de samenstelling van zinkzalf water zit en daardoor krijg je weer deze plekken!!!Hoe het zit met vaseline weet ik niet maar ik zou dit ook afraden. Geloof me ik heb hier ook meegesukkelt en ik ben er voor bij een dokter geweest. Deze heeft mij dan ook deze supertip gegeven. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan