Smetplek hals moeilijk te verzorgen.

<p>Mijn meisje van 5 weken heeft last van smetplekken in haar hals. Het probleem is echter dat ik er niet goed bij kan komen. Ze heeft best wat huidplooien daar en het lukt niet om haar hoofdje ver genoeg naar achteren te doen om het schoon te maken en in te smeren. Heeft iemand hier ervaring mee? </p>

Ik deed bij mijn dochter altijd drogen met een hydrofiel en dan talkpoeder in haar nek. Talkpoeder kun je herhalen zo vaak nodig is.
werkte bij ons erg goed! Succes ermee

Hoi hoi,
je dochter op de arm nemen en het hoofdje iets na achteren laten hangen.
zodat jij of je man het nekje schoon kunt maken en in kan kloppen met sudo crème. 
Zo deden wij het bij onze dochter ook...
succes.
?

Bij ons werkte sudocreme ook echt perfect. Maar wel altijd met zn tweeën moeten doen. De ene hield haar vast, beetje rechtop, soms met een lamp er schuin naar achter boven, zodat ze daarnaar ging kijken.  En dan afdrogen met hydrofiel en smeren maar. Wel ook weer schoonmaken volgende dag, want het kan ook wel beetje gaan korrelen.. 

Wij deden het ook op die manier, op de arm, met het hoofdje iets naar achter. En dan kun je er iets beter bij. En voor de sudocreme kan een heel klein beetje al heel goed werken, als je teveel gebruikt kan het ook te vochtig blijven. Dus mijn tip is zo min mogelijk en een beetje deppen. Kraamverzorgster gaf aan dat je ook wat maizena kan gebruiken, heb ik zelf nooit gedaan omdat sudocreme prima werkt, maar misschien kun je dat ook nog proberen! 

Als je het alleen moet doen, handdoekje oprollen en onder de schouders leggen zodra het hoofdje naar achteren ligt. Kan je er het beste bij:) Hier werkt talkpoeder ook het beste (of maïzena) 

Terug
Bovenaan