smetplek

hoi..
heb het gewoon niet in de gaten gehad..en ik ben erg van de verzorging.
maar Mila heeft nu toch een smetplek onder haar oksel.stomme mama!
hij is flink rood en vochtig..hoe ga ik het nu behandelen?
ik weet dat ik het goed droog moet houden..mag ik er wat opsmeren?
groetjes piewie

Na het douchen/badderen niet droog wrijven, maar eerst een beetje deppen en daarna met de fohn op de koele stand droog blazen.
Verders zo droog mogelijk houden en geen smeerseltjes erop. Dit kan de plek juist weer week maken.

Pauline

Hoi Piewie,

Isa heeft bij tijd en wijle ook een smetplekje maar dan onder haar kin (op haar keeltje zeg maar). Ik ben ook van de verzorging en droog alle hoekjes, plooitjes en wat meer altijd zorgvuldig af maar blijkbaar ga dit niet tegen. Ik smeer er altijd wat sudocrème op, dan droogt het plekje mooi uit en verdwijnt. Maar het komt toch af en toe terug.

Grtz. Poppetje71 mv Isa

Haai!

Thomas heeft soms een beginnend plekje in een van zijn liesjes. Inderdaad droog deppen en bij voorkeur nog even aan de lucht laten drogen, ik gebruik zelf sudo en voor Thomas ook. Wel heel dun smeren, nauwelijks zichtbaar anders gaat dat weer broeien en vochtig worden. Werkt bij ons allebei prima... Met maizena moet je uitkijken dat je niet teveel gebruikt alles wat overtollig is kan gaan samenklonteren op/rond de smetplek en dat geeft dan nieuwe probleemgebieden. Dus als je maizena gebruikt: beetje erop strooien en al het overtollige wegblazen, dan blijft het ook alleen zitten op de plek waar het nodig is. Bij gebruik van zink ook heel dun smeren, is namelijk moeilijk weer weg te poetsen. Als je toch hard moet poetsen op de zink kun je zoete/baby olie gebruiken...

Zit nu op mijn werk te typen, grappig om dan dit "door te geven"   hahaha

-X- Marieke

hey dames bedankt.
volgens de drogist het beste talkpoeder..
duss mischien voor jullie ook een tip..want het werkt hartstikke goed.
het is al bijna weg zelfs..wel idd niet te veel op doen anders gaat het zich ophopen en deppen idd na het wassen.
oja wel uitkijken dat ze het poeder niet inademen!
groetjes piewie

Hi,

Mats heeft zo'n pleke regelmatig achter zijn oor.
Ik smeer er Bepanthen op (sowieso een wondercreme tegen vanalles en nog wat!).
Binnen twee dagen is het dan over!

Succes!

Terug
Bovenaan