Smetplekje nek baby

Hoi dames
Mijn zoontje van ruim 15 weken heeft een lekker speknekje en kwijlt veel heeft het snel warm met als gevolg nu smetplekjes in zijn nek..
Wat is de gouden tip hiertegen? Want ik voel me echt een waardeloze moeder als ik hem zo zie met dat rode nekje :(

Hoi nansje, ik denk dat je het bijna niet kan voorkomen. Maar regelmatig drogen deppen en met sudo crème of zinkzalf er op smeren. En als het droog ziet maar wel rood bepathen zalf erop. Zo deed ik het tenminste 

Ons jochie had ook lange tijd kast van allerlei rode plekjes in de nek, zelfs zo erg dat het open ging. Het enige wat bij ons hielp (En nog steeds tegen alle rode plekjes ontzettend goed helpt!) is Lipikar Baume van La Roche-Posay. Het is best prijzig maar het is het wel absoluut waard. Verlichting van jeuk e.d. komen bijna direct maar het "verdwijnen" van plekjes heeft iets meer tijd nodig (paar weken uiteindelijk afhankelijk van hoe erg het is.)

Wat bij ons goed hielp was het volgende.
goed schoonmaken tijdens badtijd, daarna goed afdeppen en talkpoeder erop deppen dan lekker naar bed en de volgende ochtend sudocreme als het alleen rood is en Bepanthen babyzalf als het er geïrriteerd uit ziet. Of vaseline dat maakt niet uit.
Succes, bij ons mannetje kwam het eens in de zoveel tijd terug vooral als het warmer weer was lekker zweet en kwijl in die nekplooi. Zodra we het gingen behandelen ging het weg. Nu het kouder is heeft hij er minder last van maar wel in de gaten houden uiteraard

Hier er ook last van gehad. Een paar dagen goed droogdeppen en maizena erop doen. Je voelt meteen hoe goed het al het vocht op neemt. Het klinkt vreemd maar werkt als de beste! Lees maar op andere fora, maizena wordt ook veel gebruikt in bejaarden tehuizen. Succes! 

Terug
Bovenaan